סופי בהחלט: אליאור חן יישאר בכלא 24 שנים

בית המשפט העליון הותיר על-כנה את הרשעתו של אליאור חן, ראש הכת שהורשע בהתעללות קשה וממושכת בילדים • דחה גם את הערעור על חומרת עונשו - 24 שנות מאסר בפועל • חן טען כי היה כשל חמור בייצוגו בבית המשפט המחוזי בידי פרקליטו, וכי היו כשלים כביכול בהעמדתו לדין לאחר שהוסגר מברזיל
יוני גרין
ח' אייר התשע"ד / 08.05.2014 10:47

בית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) את ערעורו של אליאור חן, מי שכונה בתקשורת “הרב המתעלל”, על הרשעתו בהתעללות קשה בילדים, ואת ערעורו על עונשו – 24 שנות מאסר בפועל.

המשנה לנשיא בית משפט העליון, מרים נאור, מקדישה את רוב פסק דינה לטענותיו של חן, לפיהן היה כשל חמור בייצוגו בבית המשפט המחוזי בידי עו”ד אריאל עטרי, אשר סירב לחקור בחקירה נגדית את העדים, ובראשם את עדת המדינה שחשפה את הפרשה. עטרי גם הואשם בפלילים בנוגע לייצוגו את חן.

נאור קובעת, כי חן הוא שעמד מאחורי קו ההגנה שהציג חוסר שיתוף הפעולה עם בית המשפט. היא גם כותבת בפסק הדין, כי לעתים קו הגנה חריג הוא הטוב ביותר, ולכן אין לקבוע שקו כזה מלמד על כשל בייצוג. השופטת גם מציינת כי שופט המחוזי יורם נועם העמיד שוב ושוב את חן ופרקליטו  על הסיכונים שבקו ההגנה שאימצו. בית המשפט דחה גם את טענותיו נגד כשלים כביכול בהעמדתו לדין לאחר שהוסגר מברזיל, לשם נמלט עם תחילת החקירה נגד הכת. “המערער הורשע במעשים נפשעים ואכזריים, אשר בוצעו במשך תקופה ממושכת בילדים ופעוטות וגרמו להם לנזקים כבדים – פיזיים ונפשיים כאחד”, מנמקת נאור את דחיית הערעור על העונש.

השופטים ניל הנדל ונעם סולברג הסכימו עם פסק דינה של נאור.

מעשים שקשה להעלותם על הכתב

בחודש פברואר 2011 גזר בית המשפט המחוזי 24 שנות מאסר על חן. כמו נקבע כי חן ישלם פיצויים לילדים בהם התעלל בסך 700000 שקלים.

חן עמד בראש כת של חברים שסרו למרותו, והם – על פי הוראתו – התעללו באכזריות שקשה להעלותה על הכתב בקבוצה של שמונה ילדים. לפי המתואר, חן טען כי בילדים שוכנים ‘מזיקים’ ו’רוע’, ועל כן יש לבצע בהם תיקונים שיחלצו אותם מאותם כוחות שליליים. הוא ואנשיו טלטלו את הילדים, הכו אותם, קשרו אותם וביצעו בהם מעשים קשים ואכזריים.

בגזר הדין שכתב השופט יורם נועם נאמר, בין היתר: “מדובר במעשה התעללות ותקיפה אכזריים, מחרידים ומזעזעים שביצע הנאשם יחד עם עושי דברו כלפי הילדים, באופן תדיר ולאורך מספר חודשים. מעשים אלה הסבו לחלק מהילדים חבלות חמורות, הותירו בחלקם צלקות קשות בגוף ובנפש, ואת הצעיר שבהם, לדאבון הלב, פגוע אנושות במצב של חוסר הכרה מתמשך המוגדר צמח”.

היום כאמור, בחר בית המשפט העליון להותיר את עונש המאסר של השופט על כנו. את חן ייצגו עורך הדין דרור ארד-אילון, יובל נחמני ודנה רוסנסקי.

יצוין, כי אם הילדים שחוו את ההתעללות הקשה, נישאה לאסיר העולם עמי פופר, שאיבד את אשתו הראשונה בתאונת דרכים.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ההתעללות שלו מזעזעת-
    08/05/2014 11:10
    נתי
  1. ויש כ”כ פעמים שאנחנו רואים מישהו מכה את ילדיו באכזריות ולא מעירים לו כלום

  2. ימח שמו וזכרו אליאור חן הזבלה
    08/05/2014 14:37
    מאיר
  3. פסולת אדם חלאת המין האנושי.. שימות מיסורים.. שיהיה לו סרטן וידע רק מכאוב כל ימי חייו. הוא ושכמותו. ושיטמנו את נבלתו עם חזירים. אמן

  4. תגובה ממי שמכירה את העניינים
    08/05/2014 15:14
    שושי
  5. בעצם בית המשפט אמור לבדוק בשביל האזרח האם ההאשמות נכונות או לא, אבל לצערי ראיתי שהדברים לא מתנהלים כך. במשפטו של דוד החקיין שבו ילד התלונן נגדו, עדותו הוזמה ב80%, נמצאו מעל 20 סתירות בעדותו והוכח שמשפחתו של המתלונן שנאו את דוד כבר לפני כן בלי קשר להאשמות, ילדים העידו לטובתו, המתלונן פלט שאמרו להגיד את הדברים ובית המשפט פשוט התעלם מכל הדברים הללו והרשיע אותו. עיין “דוד החקיין מגיב 1, 2, 3”. ומאז בית המשפט רודף אותו על כך שהוא הוכחה מהלכת על גודל עיוות הדין שנעשה. בשבילי בית המשפט אינו אמין.

  6. בל נשכח לגביו
    08/05/2014 15:16
    ישראל
  7. שהיום משמיצים אותו אבל עד לפני כמה שנים הוא היה הקדוש בביתר ובחוצה לה. אין מה לעשות חייבים לדעת אם הוא מלאך צבאות לומדים ממנו ואם לא ח”ו…