“זה לא קרקס”, אמר האיש מ”הכל פה פקקט” • שיחה במשכן הכנסת

ח"כ לשעבר שמואל פלאטו שרון, התייצב בכנסת לכבוד השבעת הממשלה ה-34 • לכל הדעות הזדמנות מצוינת לכמה שאלות • אז מה הוא אומר על נתניהו, האיומים של הח"כים, ושרה נתניהו
כ"ח אייר התשע"ה / 17.05.2015 18:00

מפתיע היה לראות את שמואל פלאטו שרון, ח”כ ‘עושה כותרות’ לשעבר, התייצב בכנסת לכבוד השבעת הממשלה ה-34 של מדינת ישראל.

האיש בן ה-85 עדיין מעורה היטב במתרחש בפוליטיקה הישראלית, ומעת לעת הוא גם מגיע לבקר.

“הכל פה פקקט. צריך לבנות את המדינה מחדש. איך יכול להיות שאמא צריכה להגיד לילד שהיום אין מה לאכול”, אמר בשעתו האיש שכמה מאימרות השפר שלו (“מה אתה עשית בשביל מדינה”) כבשו מקום של כבוד.

למרות המבטא הצרפתי הכבד והקול הצרוד, פלאטו שרון מגדיר את עצמו כישראלי לכל דבר ועניין. מאז שנות ה-70 הוא מחזיק במחצית הבעלות על דיזנגוף סנטר, הקניון שהקים עם אברהם פילץ. או כפי שאמר לי: “דיזינגוף, זה שלי”.

בשנת 1975 עלה ארצה מצרפת. באותה תקופה התנהלה שם חקירה נגדו  על עבירות מס והוא החליט להתמודד לכנסת, כדי לזכות בחסינות מהסגרה.

בהמשך שינה את שמו מפלאטו לשמואל, רץ לכנסת ברשימת ‘פיתוח ושלום’ שססמת הבחירות שלה הייתה: “שמואל שרון – האיש הבודד לכנסת”. הוא זכה ב… שני מנדטים. מאחר ולא טרח להציב עוד אישים ברשימתו, נכנס כח”כ בודד.

בבחירות שלאחר מכן לא נבחר, ושב לתחום העסקים.

 “נתניהו הוא קרוב לבגין”

מה אתה מרגיש כשאתה יושב פה ורואה את הקרקס? – שאלתי אותו, כשאנו יושבים סביב שולחן בכנסת.

“זה לא קרקס”, הוא אומר. “זה קשה לו בגלל, קודם כל, שיש רק 61. את יודעת שבהיסטוריה זה יפה, כשבגין היה פעם ראשונה ב-77, היה 67 עם הקול שלי”.

• וגם אתה איימת כל הזמן שלא תצביע עם הממשלה?

“הייתי עם בגין כל הזמן”, השיב. “בגין זה בשבילי היהודי הכי יפה, הכי טוב שהיה בהיסטוריה היהודית. ובאמת, אני זוכר איך הוא אמר, מה זה? אשכנזים? ספרדים? מה קרה פה? הכול יהודים!…”

• מה אתה חושב על אלו שמאיימים היום?

“את יודעת שנתניהו הוא קרוב לבגין. הוא יהודי טוב. הוא אוהב המדינה, אבל זה פוליטיקה, לפעמים הוא עושה דברים שהוא לא כל כך אוהב, אבל חייב לעשות”.

“עוד פעמיים יהיה יפה מאד”

• מה אתה חושב על זה שהתקשורת רודפת אחרי אשתו? אתה אוהב את זה?

“תראי, הרוב במדינה זה ימינה, איפה אתה הולך זה ימינה. ביבי, טוב מקנאים בו. אני מקווה שהוא עושה לנו עוד פעמיים ראשות ממשלה ואז אני מרוצה”.

• עוד פעמיים אתה נותן לו? למה לא שלוש? ארבע?

“לא, הוא עשה כבר הרבה, עוד פעמיים יהיה יפה מאד. הוא יכול לצאת לפנסיה, שקט”.

• אתה אוהב את מה שעושים לו סילבן וגלעד, מאיימים עליו שלא יצביעו?

“הם עושים כזה בלגאן איתו, ובסוף כולם יצביעו בשבילו”.

• הם מאיימים שלא. אתה אוהב את זה? בזמנך זה גם היה ככה שכל אחד איים?

“היה כל הזמן ככה. תמיד היה בלגאן. כשאני אמרתי לצ’רלי ביטון מה עשית בשביל מדינה… דברים כאלו… היו תמיד. זה פוליטיקאים. אם לא זה, זה לא פוליטיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות