כך תכיני סופלה גבינה כחולה

מחפשת מתכון מעניין לכבוד ארוחת חג השבועות? קבלי סופלה גבינה כחולה • המתכון באדיבות אתר 'בישולים'
יעל חן
כ"ד אייר התשע"ה / 13.05.2015 12:35

מרכיבים:

3 כפות של חמאה ללא מלח, ובנוסף , עוד חמאה רכה על מנת לשמן את התבניות 1/4 כוס סוכר 3 כפות קמח לבן כוס חלב חם 5 ביצים גדולות, מופרדות מלח ופלפל לבן קמצוץ אגוז מוסקט כוס גבינה כחולה מעודנת טיפה קרם טרטר קומפוט תאנים

אופן ההכנה:

1. להבריש 4 תבניות אישיות לסופלה עמידות חום עם חמאה רכה. לשפוך את הסוכר לתוך התבנית הראשונה על מנת לכסות את החמאה בסוכר. את שאריות הסוכר לשפוך לתבנית הבאה וכן הלאה. לקרר עד אשר מוכר לשימוש.

2.  הכנת הבשמל: להכנת רוטב הבשמל יש להמיס שלוש כפות של חמאה בסיר כבד בחום בינוני-נמוך. ברגע שהקצף צונח, יש להוסיף את הקמח תוך כדי הטריפה להכנת רביכה. יש להקציף על מנת להעלים את טעם העמילן כשתיים עד שלוש דקות והכי חשוב – לא לאפשר לרביכה להשחים! להוסיף את החלב החם ולהמשיך לטרוף עד שמתקבלת רביכה חלקה וסמיכה – בערך כחמש דקות. (על-מנת לוודא שהרביכה מוכנה, יש ליצור את המספר שמונה ברוטב, אם הרוטב שומר על המספר, הוא מוכן).

3. לתיבול הבשמל: יש להוריד את הסיר האש ולטרוף את חלמוני הביצה לתוך הרביכה, אחד אחד. לתבל במלח, מלח לבן ואגוז מוסקט. יש לטרוף את הגבינה לתוך הרביכה עד שהיא נמסה והרביכה חוזרת להיות חלקה, אחידה וללא גושים (אם יש צורך, יש להניח את הסיר על להבה קטנה מאד). יש להעביר את הרביכה לקערה גדולה ולשים במקרר עד שהיא מתקררת לגמרי.

4.  הוספת החלבונים: יש לטרוף את החלבונים עם קרם הטרטר עד שמתקבלת תערובת יציבה. יש לקפל בעדינות שליש מהתערובת לתוך רוטב הבשמל הקר על-ידי גריפתו מהתחתית לראש הקערה עם מרית מגומי. יש לקפל את שארית תערובת החלבונים באותו האופן עד שתערובת החלבונים תתאחד עם רוטב הבשמל.

5.  אפיית הסופלה: יש להניח את התבניות על נייר אפייה ולמלא את התבניות עם התערובת, כאשר כל תבנית מלאה עד כ-3/4 מהגובה. יש לנקות את שולי התבניות על מנת שהסופלה יתפח בצורה שווה. יש לאפות עד שהסופלה מזהיב ותפוח לפחות 2.5 ס”מ מעל השוליים, כ- 25 דקות. יש להגיש מידית עם קומפוט תאנים ו/או קישוטים אחרים.

• למתכונים נוספים, היכנסו לאתר בישולים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות