לאחר האיום: ישראל אייכלר קיבל מזאב אלקין הבטחה לתפקיד הולם

ח"כ ישראל אייכלר - שבשעות הבוקר עוד איים על שלמותה של הקואליציה הצרה - קיבל הבטחה מח"כ זאב אלקין כי יזכה לתפקיד מתאים באמצעותו יוכל לסייע לציבור
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התשע"ה / 11.05.2015 22:12

האולטימטום – ויש שיאמרו ההתבכיינות – של  ח”כ ישראל אייכלר עזר: הערב (שני) שוחח חבר צוות המו”מ של הליכוד ח”כ זאב אלקין עם הח”כ החרדי והתחייב כי יקבל תפקיד הולם באחת מוועדות הכנסת.

אתמול הודיע אייכלר ללשכת ראש הממשלה כי הוא “דורש להחליף את תפקיד סגן יו”ר הכנסת, שהוא תפקיד סמלי וגדול, בתפקיד סזיפי של ועדה לפניות הציבור”.

אייכלר הבהיר, כי במידה ולא ייענה, הוא אינו רואה עצמו מחויב להסכם הקואליציוני עם הליכוד, מאחר שיהדות התורה קופחה בעת חלוקת התפקידים “וש”ס והבית היהודי קיבלו פי שלושה תפקידים לשירות הציבור”.

הפניה של אלקין אל הח”כ הממורמר בוצעה לאחר שאייכלר יצא מהמליאה בהפגנתיות. בעקבות כך, אלקין יצר עמו קשר – והבטיח את אשר הבטיח. אייכלר התרצה והתייצב להצבעה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא לתת לא כלום
    12/05/2015 00:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בגלל מה שעשה ישראל אייכלר אסור לתת לו תפקיד כלשהו אם הפעם נתניהו נכנע ונותן לישראל אייכלר את מבוקשו, אנו קובים כאן בצורה הכי ברורה, כי ממשלתו של בנימין נתניהו לא תחזיק מעמד יותר מתקופה קצרה מאוד.

    אחד הפשעים החמורים בהיסטוריה הפוליטית נעשה על ידי ישראל אייכלר שכתב מכתב איום לראש הממשלה ותבע תפקיד לעצמו, תביעה שהיא לגיטימית ומותרת במפלגתו, אבל אסור היה לו לעשות את מה שעשה, כשכתב מכתב לראש הממשלה ואיים עליו שאם לא יתן לו תפקיד בכנסת הוא לא חלק מן הקואליציה, דבר שכזה הוא מעשה חמור מאוד, מפני שהוא מוטט את כל הבסיס עליה יושבת ‘יהדות התורה’, מבחינתו של בנימין נתניהו ‘יהדות התורה’ אינה עוד 6 מנדטים אלא 5 בלבד, מפני שאם כל אחד יכול לנהל מו”מ לעצמו אז היכן אנו חיים, עם מפלגה כזו אי אפשר לחיות, וצדק מי שקבע לפני שנים כי ‘יהדות התורה’ היא 6 מפלגות מפני שכל ח”כ הוא לא רק סיעה אלא מפלגה בפני עצמו עם גדולים משלו וקובע אחרת ויכול אף להצביע אחרת וראינו זאת בעבר בהרבה מקרים.

    מעשה שכזה שעשה אייכלר אסור שיעבור בשתיקה, הוא חייב להיענש ובגדול, מפני שזכותו היתה להיאבק בתוך הסיעה ולתבוע שהסיעה היא זו שתפנה ותבקש, הוא אישית היה אסור לו לעשות זאת, הוא פגע קשות במעמדה של הסיעה כולה, וביזה את הרעיון האגודאי והחרדי, לפיו אנו מפלגת אידיאלים ולא מפלגת ג’ובים, מה שעשה אייכלר במעשהו, הוכיח לעולם כולו כי מדובר בצבוע ושקרן הג’וב לפני האידיאל, מפני שאם כל כך חשוב לו האינטרס החרדי, אז איך הוא מאיים על ראש הממשלה שלא יצביע למען ממשלתו וכי אינו חלק מן הקואליציה אם לא ימנה אותו לתפקד יו”ר הועדה לפניות הציבור.

    לא בחינם היו מי שכינו את מעשהו כמרד, ומי שמורד מגיע לו עונש כמורד, בגלל מה שעשה אסור שיקבל תפקיד כלשהו, ואף לצמצם את מספר הועדות שבהן הוא אמור להיות חבר, על מנת שילמד לקח כי לא עושים מעשה שכזה. גם אם נניח שיש לו טענות מצויינות מדוע מגיע גם לו תפקיד, המאבק הזה חייב להיעשות בתוככי הסיעה ולא מחוצה לו.

    שימו לב, משהו חמור מאוד קורה בבעלזא, הרבי מתייעץ עם יענקל ליצמן הוא זה שהביא לו כל הזמן דוחו”ת על המו”מ, הרבי לא שיתף את ישראל אייכלר בשיחות הללו, וגם עתה אייכלר לא פנה כלל לרבי שהוא יתבע עבורו תפקיד, והרבי לא מאיים כי יורה להצביע נגד אם לא יתנו לאייכלר תפקיד. מי הוא בעל הסמכויות הרבי מבעלזא או אייכלר, הטוען כי הוא המחליט בנושאים אלו וכי הוא הסמכות דבר שנוגד לכל הרעיון והתפיסה החרדית לפיו הרבי שלו צריך להיות הסמכות שלו והוא רק השליח ולא יותר מזה.

    כאמור, אם אייכלר ינצח בענין הזה, הממשלה הזו הפסידה ותיפול מהר, ואם הוא יקבל את עונשו זה יבטיח כי אחרים לא יעשו כמותו. ברגע שנתניהו נכנע לאייכלר אוטומטית הוא יקבל שורה של מכתבים של מי שלא מרוצים סבורים שלא קיבלו מספיק ולא חסרים כאלו בהרבה סיעות. רק עם יד חזקה הוא יצליח לעצור גל של תביעות כאלו.

    ומילה לאייכלר, ביזית את היהדות החרדית, עשית לנו שם רע, ההתנהגות הזו היא סחטנית, וברברית, ואין זה פלא שהחילונים ששומעים על מה שעשית מסתכלים על החרדים כסחטנים, אתה הוא זה שגורם לכך.

  2. מהו תפקיד הולם
    12/05/2015 09:51
    יהושע
  3. מלבד הטענות של המגיב דלעיל, שצודקות מאד, אציין גם שתפקיד הולם לאייכלר הוא בעיה קשה, כי מצד אחד הוא אינו מסוגל לעשות כלום חוץ מהתבכיינות, ומצד שני מחזיק את עצמו כחכם מחוכם. כלומר צריך כזה תפקיד שהוא יחשוב שנותנים לו משהו, אבל כיון שא”א לסמוך עליו כלל, שבפועל התפקיד יהיה נטול כל תוכן מעשי. לכן מאד היה מתאים סגן יו”ר הכנסת. היכן נמצא משהו דומה??