ועידת הליכוד | נתניהו: שמח שהתאחדנו • גליק: הר הבית בידינו?

נתניהו נאם בוועידת הליכוד והסביר התעקשותו על ההכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי • נציג הליכוד ביו"ש תקף את התנהלות הממשלה כלפי הר הבית
ח' אייר התשע"ד / 08.05.2014 00:05

ראש הממשלה נאם אמש (רביעי) בוועידת הליכוד והסביר את התעקשותו על ההכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. לדבריו, מי שמתאחד עם המטיפים לרצח יהודים, איננו מחפש שלום.

ראש הממשלה הדגיש את ההבדל התהומי שבין האחדות בשורות הליכוד והאחדות בין חמאס לפת”ח, כשהוא מצטט נערה פלסטינית המלמדת את הילדים “לירות בציונים”.

“אני שמח להיות כאן עם חבריי השרים, ועם יושב ראש הכנסת, ועם סגני השרים, ועם חברי הכנסת, ועם חברי הנשיאות ועמכם. כולנו נרתמנו לאחדות התנועה כי האחדות היא המפתח לאחדות העם. יוצא לי להסתובב מעת לעת,  יוצא לי לדבר עם אזרחי ישראל, זה יכול להיות בדוכן שווארמה, וזה יכול להיות במימונה וזה גם יכול להיות במקומות אחרים, והנה מה שאני שומע מהעם – העם רוצה ליכוד, ליכוד חזק ומאוחד. הוא סומך עלינו ורוצה שנמשיך להוביל בדרכינו.

“לכן אני שמח ביום הזה, שהשכלנו יחד כולנו להתאחד. להתלכד לטובת הליכוד. לטובת המדינה. ועכשיו אגיד לכם מדוע האחדות הזו דרושה עוד יותר היום. משום שאנו רואים אחדות בצד השני, אבל איזו אחדות? התפייסות. התפייסות עם מי?

“ביום הזיכרון, לפני יומיים, כשאנחנו התייחדנו עם נופלנו, אבו מאזן נפגש עם מישהו. אתם יודעים עם מי הוא נפגש? הוא נפגש עם חאלד משעל.

“עכשיו ראיתי באינטרנט סרטון של החמאס שמיועד לילדים. ושם, נערה מלמדת ילדות פלסטיניות, היא אומרת לילדות: ‘מה אתם צריכים לעשות כשתגדלו? תירו ביהודים. תירו בציונים. תירו בכולם. תירו’. זו אחדות? עם אלה מתאחדים? מי שרוצה שלום לא מתאחד עם החמאס. מי שרוצה שלום לא מתאחד עם תנועה שקוראת לעשות ג’יהאד וקוראת להשמדת מדינת ישראל.

“יש שני מבחנים, אחד: זה עם מי מתאחדים, ושניים למה מסרבים?

“אבו מאזן אמר לפני כשלושה שבועות, כמה ימים לפני שהוא בחר לחתום על הסכם הפיוס עם החמאס, הוא אמר אני לא אסכים אפילו לדון  על מדינה יהודית. עכשיו ידידיי אני אומר לכם, זהו שורש הסכסוך. זהו השורש האמיתי של הסכסוך. תשעים שנה הוא נמשך, הוא לא נמשך בגלל ההתנחלויות, בגלל השטחים, הוא נמשך ומתקיים בגלל הסירוב המתמשך להכיר במדינה היהודית כמדינת הלאום של העם היהודי.

“אני חושב שחשוב להבהיר מול כל אלה שמנסים לערער על היותה של ישראל מדינת הלאום, מדינה יהודית ודמוקרטית, אנחנו צרכים להבטיח  את הצד הדמוקרטי עם חוקי יסוד חשובים, אבל הגיע הזמן לעגן בחוק יסוד את היותה של מדינת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי. אני מתכוון להוביל חקיקה בנושא הזה – ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, כדי שלא יהיה שום ספק וגם כדי שלא יהיה שום מרווח למישהו לבוא לטעון בנושאים כמו ההמנון, וחוק השבות, וקרקעות הלאום וכל שאר האלמנטים והמרכיבים של הווייתנו הלאומית”.

עם סיום נאומו של ראש הממשלה, עלה נציג הליכוד ביהודה ושומרון, ר’ יהודה גליק, לשאת דברים. במהלך נאומו דרש גליק מחברי ועידת הליכוד למנוע את פשעי השנאה המתקיימים מידי יום בהר הבית כלפי יהודים, ולפעול לאישור תפילת יהודים בהר הבית.

“יש מקום אחד בכל עולם כולו שאם יהודי שיגיד שמע ישראל ה’ א-לוהינו ה’ אחד הוא יילקח לבית סוהר. וזה לא באיראן, ולא ברוסיה הסובייטית, וזה אפילו לא בעירק או באפגניסטן, זה במקום שהוא לב האומה – הר הבית. אנחנו שומעים כל יום בתקשורת על פשע שנאה כזה ואחר. חברים, כל יום, כל יהודי שעולה להר הבית, אם רואים עליו שהוא יהודי, הוא קרבן ללינץ’. גם אם הוא ילד בן שש. אני קורא לכם בואו נגיד ביחד “עד כאן”. כי יהודים הם גם בני אדם. מגיע להם זכויות אדם, תוך כבוד הדדי.

“הר הבית הוא מקום לכל אדם שיודע לקרוא בשם ה’ אחד ושמו אחד, בין אם הוא יהודי, בין אם הוא מוסלמי, או נוצרי. הגיע הזמן להגיע להסדר כמו במערת המכפלה, ולהפסיק את השפל הזה שיהודי צריך להתבייש לבוא להר הבית. אני קורא מכאן לתמוך בהחלטת הנשיאות בראשות היו”ר דנון שהגיע להסכמה שבעוד חודש הנושא הזה יובא לוועידה, וכולנו פה אחד נאמר, הר הבית הוא לב האומה, הר הבית הוא לב האומה. וכל אדם שרוצה להפיץ אלימות אין מקום בהר הבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות