בן 94 יקבל תואר ראשון: 75 שנים אחרי שהתחיל ללמוד

ברוטו יקבל את התואר ל'אמנות תעשייתית' מאוניברסיטת וירג'יניה המערבית, ביחד עם 4,500 סטודנטים נוספים שהחלו ללמוד לתואר, כשחברם החל את העשור העשירי לחייו • ומה השיב ברוטו כשנשאל האם ימשיך לתואר שני?
אליעזר היון
כ"ב אייר התשע"ה / 11.05.2015 11:01

זה לקח קצת זמן, אבל כמו כל דבר, בסוף זה הגיע: אנתוני ברוטו, סטודנט בן 94 קיבל את התואר הראשון שלו, 75 שנים, לאחר שהחל ללמוד אליו, כך מדווח האתר riseofthefirebird.

ברוטו יקבל את התואר ל’אמנות תעשייתית’ מאוניברסיטת וירג’יניה המערבית, ביחד עם 4,500 סטודנטים נוספים. רק שהם התחילו ללמוד לקראת התואר כאשר חברם הקשיש קימעא היה בעשור העשירי לחייו.

את הלימודים התחיל אנתוני במחצית הראשונה של המאה העשרים, וליתר דיוק בשנת 1939. הוא גילה נטייה לאמנות, והתחיל ללמוד הנדסה, אלא שבמהלך לימודיו גוייס לצבא האמריקני בעיצומה של מלחמת העולם השניה. ברוטו שירת בחיל האוויר, ועסק בעיקר בטכנאות של מטוסים. הוא נשלח לבתי ספר למכונאות מטוסים בקולומבוס ואוהיו והתמחה בתחום.

בשנת 1946, לאחר המלחמה, החליט ברוטו לחזור ללימודים, ולהשלים את התואר, אלא שאז חלתה אשתו במחלה קשה והוא נאלץ לטפל בה. בינתיים הוא הועסק כמכונאי במפעלים שונים, ונטייתו האמנותית אתה עשה שימוש בבניית מטוסים, סייעה לו גם בעבודותיו השונות.

בשנות השמונים יצא לפנסיה, אך המשיך לעסוק באמנות כשהוא מייצר דגמי עץ קטנים, ותכשיטים שנמכרו בחנויות בוירג’ינה ובשיקגו.

הקשיש

לפני שנים ספורות החליט לשוב ללימודים, ‘ולהפתעתו’ גילה שהמחיר קצת האמיר: “כשהתחלתי ללמוד, עמד שכר הלימוד על 50 דולרים” צוטט ברוטו. כעת הוא מסיים את התואר שלנו ב’אמנות תעשייתית’, ומכריו אומרים כי הוא יוכל לגלף מסגרת יפה לתעודה.

האם תמשיך לתואר שני? נשאל הסטודנט הטרי, “אני חושב שאקח הפסקה לזמן מה”, גיחך ברוטו בתשובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות