ח”כ ישראל אייכלר לנתניהו: לא מחויב להסכם הקואליציוני

ראשי יהדות התורה תמיד התגאו בכך שסיעתם היא הממושמעת ביותר בכנסת - אבל הבוקר מתברר: ח"כ ישראל אייכלר זועם על שלא זכה לכל תפקיד במסגרת המו"מ הקואליציוני שנחתם עם הליכוד • שיגר מכתב ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא דורש להעניק לו את הוועדה לפניות הציבור של הכנסת - או שלא יהיה מחויב להסכם שנחתם
אריה ריבקינד
כ"ב אייר התשע"ה / 11.05.2015 09:18

ראשי סיעת יהדות התורה תמיד התגאו בעובדה שהסיעה החרדית, לעומת סיעות אחרות, היא ממושמעת ואינה מעוררת בעיות לאורך כל הקדנציה. אלא שהבוקר, רגע לפני המבחן הגדול של בנימין נתניהו בכנסת, יש מי שמרסק את התדמית הזו.

ח”כ ישראל אייכלר, הממוקם במקום השישי ברשימת יהדות התורה, מאוכזב מהעובדה שלא זכה לכל תפקיד ראוי במסגרת המו”מ הקואליציוני שנחתם עם הליכוד. בעקבות כך, שיגר הח”כ מכתב ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא קובל על התפקידים המעטים להם זכתה סיעתו במסגרת המו”מ – במיוחד על רקע השלל הרב בו זכו סיעות הבית היהודי וש”ס, שהמתינו עד הרגע האחרון כדי לחתום על ההסכמים עם הליכוד.

העובדה כי מדובר בממשלה צרה של 61 ח”כים, בה כל ח”כ הופך למלך, מאפשרת לאייכלר לאיים, תוך ניסיון לחלץ לעצמו תפקיד שלא הושג במסגרת המשא ומתן. 

אייכלר דורש מראש הממשלה להעניק לו את הוועדה לפניות הציבור של הכנסת – או, כך הוא מאיים, לא ירגיש מחויב להסכם הקואליציוני שחתמה סיעתו.  

התמרמרות דומה לזו של אייכלר קיימת גם בדגל התורה: שם יש מי שדורשים כי ‘החוק הנורבגי’, עליו הוסכם במסגרת המו”מ הקואליציוני בין הליכוד לסיעות המרכיבות את הקואליציה, יכלול גם סגני שרים, מה שעשוי לאפשר לח”כ לשעבר יעקב אשר להשתלב שוב בעשייה הפוליטית בכנסת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות