גל”צ, אתם מובילים לרצח החרדי הבא

לא מאמינים? קראו את מחקרה של מדליקת המשואה ד"ר קירה רדנסקי • לפי המחקר שהניב רמת דיוק של 90% - המילים שנשמעו השבוע יובילו בעוד 3 שנים לרצח הבא
דב חרלפ
ז' אייר התשע"ד / 07.05.2014 15:02

שעות ספורות לפני ששתי נשות הרוח מגל”צ התבדחו באופן מביש אודות ה’חרדים המסריחים והקניידלאך’ הדליקה את משואת העצמאות אחת החוקרות המבריקות בארץ.

שמה הוא קירה רדנסקי.

מי היא קירה רדנסקי, ומה הוא תחום התמחותה? רדנסקי היא צעירה בת 26 וכבר ד”ר ומדענית בתחום מדעי המחשב העוסקת בכריית מידע, ויזמת היי-טק ישראלית. היא התפרסמה בעקבות בחירתה לרשימת הממציאים של מגזין הטכנולוגיה מבית MIT.

רדנסקי פיתחה מודל הממוחשב העוסק בחיזוי עתידות על סמך הסתברויות. בעיתון גלובס, תוארה עבודתה במילים הבאות: רדנסקי לוקחת את המידע האינסופי שברשת, מאחדת אותו עם ידע היסטורי, ואז מורה לאלגוריתם לבצע פילוחים שונים ולחזות את העתיד על סמך הסתברויות שנובעות מתוכו. ליצירת מאגר המידע הענקי שלה היא סרקה את כל הידיעות שפורסמו ב”ניו יורק טיימס” החל משנת 1880, ספרים ואנציקלופדיות שנכתבו החל משנת 1500, ושילבה עשרות מאגרי מידע שמתעדכנים באופן תדיר.

מצאנו דברים מעניינים

התוצאות היו מרחיקות לכת. מבחנים שערכה הצליחו לחזות מחלות, התפרצות נגיפית, אלימות ואפילו אחוזי מוות, עם רמת דיוק הנעה בין 70% ל-90%. “התחלנו לחפש את כל סוגי החוקים שנראו לנו מעניינים, לעשות ניתוחים סטטיסטיים כדי לבדוק מה ההסתברות שאחרי אירוע כזה וכזה יקרה משהו מעניין, ומצאנו דברים מעניינים”, אומרת רדנסקי.

רדנסקי גם חזתה את האביב הערבי במצרים ואת ההתקוממויות האזרחיות בטורקיה, מספר שבועות לפני שפרצו. ככלל, היא אוחזת בלמעלה מ-90% הצלחה בניבוי התפרעויות בעולם “התחיל הבלגן בטוניס וביקשתי שהמערכת תתריע באילו מדינות נוספות עולים הסיכויים למהפכה. מצאנו שבמקומות שיש דיקטטורה ומחירי לחם גבוהים, אחרי לוויה גדולה, יתחילו מהומות. אחרי שקט מסוים, פתאום המערכת קפצה והודיעה שיש הסתברות גבוהה למהומות בטורקיה, וכך היה”.

זן נחות מהקבוצה השלטת

ואיך כל זה קשור לדברי הבלע של הגלצניו”ת?

כשהכותרות שניפקה רדינסקי התבררו שוב ושוב כנכונות, המחקר עלה כיתה. היא החלה לתור אחר אסונות שמעניינים אותה. היא הזינה את מילות החיפוש ‘מהומות’, ‘מוות’, ‘מחלות’. וביקשה למצוא אירועים שאפשר לעשות משהו כדי לשנות אותם. “אחד הסימנים שגילינו הוא שכשבכיר במדינה מתחיל לכנות את המיעוטים בשמות לא אנושיים, כגון ‘ג’וקים’, ‘עכברושים’ – הסיכוי הוא שתוך שלוש-חמש שנים אחרי השימוש באותה רטוריקה, יתרחש רצח עם” אמרה רדננסקי.

במילים אחרות: “החרדים מסריחים מקניידלעך” אינו רק עוד שפל מילולי חדש ביחסי חרדים חילונים כאן במדינת ישראל, אלא נקודת מוצא שעלולה להוביל, לרצח הבא. לא היום, גם לא השנה. אבל בעוד שלש עד חמש שנים, זה בהחלט אפשרי, כך לפחות על פי זו שהסתברויותיה מדויקות ב- 90 אחוזים.

ההומור הלא מרשים של הפאנל הגל”צי בליל העצמאות הוא השימוש המכוער ביותר בכלים סטריאוטיפיים כנגד קבוצה באוכלוסייה, וההתקבעות הסטיגמטית עליה ממצבת אותה כסוג של קבוצה נחותה, פחותת ערך, המאופיינת על פי אלמנטים מגוחכים כמו ‘סירחון וקניידלאך’. קשה לבטא את המילים הבאות באופן פומבי, אך משטרים אפלים מהמאה הקודמת, החלו את מסע הציד שלהם כלפי העם היהודי בדיוק באופן הזה: הגחכה, סטריאוטיפיזציה, והפיכתם לזן נחות יותר מהקבוצה השלטת.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאמר יפה ומפחיד כאחד
    07/05/2014 19:07
    יוסי
  1. הציבור חייב להתאגד ולהילחם בתופעה

  2. כולנו מקטרים וכלום לא ישתנה
    07/05/2014 20:14
    נו
  3. עד שמסית אחד לא ייזרק לכלא לתקופה, איש לא ינצור לשונו כלפינו

  4. קפיצה לא נכונה למסקנה.
    09/05/2014 01:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. השדרן האורח והאלמוני רחוק “בכיר במדינה”, וממילא אין שום קשר להנוסחה המדעית של רדנסקי.
    אבל אם אפשר להוציא כותרת סנציונית – מה אכפת לכותב מהציווי “מדבר שקר תרחק”….