ליברמן החמיא לעצמו בפוסט פרידה: שיפרתי את מעמדה ותדמיתה של ישראל בעולם

נחמן גור
|
י"ח אייר התשע"ה / 07.05.2015 00:40
“יצרנו, חיזקנו וחידשנו קשרים עם מדינות באסיה, באפריקה ובבלקן” • ליברמן הדגיש: “חשוב לא פחות, הוא האופן הגאה והזקוף שבו עמדנו מול העולם על עמדותינו ועל האינטרסים החיוניים של ישראל, מבלי להתנצל”.

שר החוץ היוצא, אביגדור ליברמן, כתב  בעמוד הפייסבוק על עזיבת התפקיד, וסיפר כי הביא לשיפור מעמדה של ישראל בעולם.

“אני מסיים היום את תפקידי כשר החוץ אחרי יותר מ-5 שנים בהן כיהנתי בתפקיד. במהלך השנים הללו”, אמר ליברמן, “הובלנו פעילות דיפלומטית נרחבת בזירות הבינ”ל השונות שהביאו לשיפור מעמדה ותדמיתה של מדינת ישראל בעולם.

“הובלנו את מדיניות החוץ של ישראל לכיוונים חדשים שהביאו להישגים משמעותיים בזירה הבינ״ל”.

ליברמן הוסיף: “עם כניסתי למשרד אמרתי כי משרד החוץ צריך להפסיק ולהיות המשרד לענייני פלסטינים ולהפוך למשרד שעוסק באמת בקידום יחסי החוץ של ישראל. הצלחנו בכך”.

לדבריו, “במקביל לשימור והידוק הקשר החשוב ביותר שלנו עם ידידתנו הגדולה ארה״ב, פיתחנו גם כיוונים חדשים, יצרנו, חיזקנו וחידשנו קשרים עם מדינות באסיה, באפריקה ובבלקן – ויצרנו קשרים שלהם חשיבות אסטרטגית בעולם משתנה”.

ליברמן המשיך להחמיא לעצמו: “בזכות הקשרים הללו הצטרפה ישראל לשורה של ארגונים בינ״ל חשובים והצלחנו לסכל מהלכים אנטי-ישראליים, שהובלו על-ידי הפלסטינים ואחרים, גם בארגונים בינ״ל שונים וגם באיומים בטחוניים, כגון משטים שסוכלו בזכות הקשרים המדיניים הללו.

“הקשרים שפיתחנו הביאו גם תרומה משמעותית לישראל מבחינה כלכלית.

“דבר חשוב נוסף, וחשוב לא פחות, הוא האופן הגאה והזקוף שבו עמדנו מול העולם על עמדותינו ועל האינטרסים החיוניים של ישראל, מבלי להתנצל”.