נפתלי בנט הכריז: אדוני ראש הממשלה – “אנחנו מאחוריך”

42 ימים אחרי שקיבל את המנדט מהנשיא, ושעה וחצי לפני תום המועד - הודיע נתניהו כי הצליח לגבש קואליציה • נתניהו רמז: "61 פלוס זה מספר עוד יותר טוב..." • ח"כ בוז'י הרצוג: "האגדה שסיפר אמנון אברמוביץ' הערב - בבל"ת לחלוטין"
נחמן גור
י"ח אייר התשע"ה / 06.05.2015 23:00

42 ימים אחרי שהוטלה עליו משימת הרכבת הממשלה החדשה, ושעה וחצי לפני תום מועד הזמן שהקציב לו נשיא המדינה – יש לבנימין נתניהו ממשלה.

ראש הממשלה  ויו”ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מסרו הערב הודעה לתקשורת.

השניים הגיעו להסכם עקרוני המאפשר את כניסתה של הבית היהודי לקואליציה וסולל את דרכו של נתניהו להודיע לנשיא המדינה כי הצליח להשיג רוב של 61 ח”כים. 

קודם למסיבת העיתונאים צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו: “נגמר המשא ומתן. נגמרו הקמפיינים. עכשיו הולכים לעבוד. בשבילכם”.

במסיבת העיתונאים אמר יו”ר הבית היהודי: “הייתה לי הערב שיחה טובה עם ראש הממשלה והודעתי לו שאני מצטרף להקמת ממשלה לאומית. אדוני ראש הממשלה, אנחנו מאחוריך למען הצלחת המדינה והממשלה בראשותך”.

בנט הוסיף: “הממשלה הזאת יכולה להשלים את כהונתה ונפשיל שרוולים כדי שזה יקרה”.

נתניהו אמר: “אני רוצה להודות לכם על המאמץ במו”מ הזה וגם לאורך כל השבועות האחרונים. אני בטוח שאף אחד לא מופתע שהמו”מ הזה התמשך, עם כל הסיעות. איש גם לא מופתע שהוא הסתיים במועדו. המועד דוחק, לא רק משום שאני אצא מכאן ואתקשר לנשיא וליו”ר הכנסת להודיע להם שעלה בידי להרכיב ממשלה, אלא מפני שאנחנו צריכים להקים אותה בשבוע הבא – וכך נעשה – כדי שתהיה ממשלה חזקה ויציבה לעם ישראל.

“אמרתי ש-61 זה מספר טוב ו-61 פלוס זה מספר עוד יותר טוב. אבל זה מתחיל ב-61 ואנחנו נתחיל. יש לנו הרבה עבודה לפנינו. שיהיה בהצלחה רבה לכולנו ולעם ישראל”.

נתניהו הודיע לנשיא: יש ממשלה

לאחר ההצהרה של השניים הודיע ראש הממשלה באמצעות הדואר האלקטרוני וגם באמצעות שליח לנשיא המדינה כי עלה בידו להקים קואליציה. לאחר מכן שוחחו הנשיא וראש הממשלה טלפונית.

נשיא המדינה אמר לנתניהו: “אני מברך אותך עם הסיכום על הרכבת הממשלה. קיבלתי את מכתבך ואנו נצפה לכינוס הכנסת בהקדם לאישור הממשלה״.

נתניהו אמר לריבלין כי בכוונתו להביא את הממשלה לאישור הכנסת בהקדם האפשרי בשבוע הקרוב.

בתום שיחתם אמר הנשיא לראש הממשלה כי הוא מקווה שיזכה למעט שינה וכי הוא ממליץ לו לצפות במשחק הכדורגל המשודר בשעה זו בין ברצלונה וביירן להפגת המתח שהביאה עימה התקופה האחרונה.

צוותים מטעם שתי המפלגות ימשיכו לדון בפרטי ההסכם  גם מחר. זאת לאחר שבכל שעות הערב ישבו במשכן הכנסת צוותי המשא ומתן של הבית היהודי – ח”כ איילת שקד ומקורבו של בנט שלום שלמה, עם נציגי הליכוד עו”ד דוד שמרון וח”כ זאב אלקין.

הסבב הראשון של השבעת השרים של הממשלה החדשה במליאת הכנסת יתקיים ככל הנראה כבר ביום שני הקרוב.

לפי ההסכם, ח”כ שקד – שמחר חוגגת יום הולדת 39 – תקבל את תיק המשפטים ותעמוד בראש ועדת השרים לענייני חקיקה, אולם יתכן שלא תהיה חברה בקבינט המדיני-ביטחוני. שקד גם לא תהיה ממונה על הוועדה למינוי דיינים, משום שבראשה יעמוד שר מהליכוד, שיפעל בשיתוף פעולה עם  שקד ונציג מתנועת ש”ס.

לפי ההסכם, נפתלי בנט יכהן כשר החינוך ואורי אריאל כשר החקלאות. בנוסף תמנה המפלגה סגן שר ביטחון, והסיעה תקבל אחריות על החטיבה להתיישבות וראשות ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת.

 “האגדה שסיפר אברמוביץ'”

ראש הממשלה הבהיר ביממה האחרונה, בשיחות עם מקורביו, כי בכוונתו להרחיב את הממשלה לאחר שתקום – אך לא על חשבון המפלגות השותפות בה.

בערוץ 2 דווח, כי נתניהו עדכן את מקורביו שמשרד החוץ יישאר בשלב זה בידיו, ככל הנראה כדי להעניק את התיק למפלגה שתצטרף לקואליציה בהמשך.

בתוך כך, ח”כ יצחק הרצוג הכחיש הערב את הדיווח של הפרשן אמנון אברמוביץ בערוץ 2, על משא ומתן שהתקיים, לכאורה, בין המחנה הציוני לליכוד.

אברמוביץ’ דיווח כי להרצוג הוצע על ידי הליכוד להצטרף לממשלה ולקבל לידיו את תפקיד שר החוץ והמשנה לראש הממשלה.

על פי הדיווח, התנאי שהציבו בליכוד היה שציפי לבני תישאר מחוץ לממשלה. “הרצוג נאלץ להשיב בשלילה להצעה מחשש לתגובתה של לבני, מחשש ש’היא עלולה לעזוב אותנו ולחבור ליאיר לפיד'”, אמר.

הרצוג הגיב על הדיווח, כי מדובר בשקר מוחלט: “האגדה שסיפר אברמוביץ’ הערב על הצעה שהוצעה לי ומדוע נדחתה – בבל”ת ומוכחשת לחלוטין”.

עוד הדגיש יו”ר המחנה הציוני כי “מעיתונאי רציני מצופה לבדוק את העובדות במקום לספר אגדות”.

הליכוד מסר בתגובה “הדיווח של אמנון אברמוביץ בחדשות 2 אינו נכון. ראש הממשלה או מי מטעמו לא הציע ולא הבטיח להרצוג דבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות