אורי אריאל לא ייאבק בנפתלי בנט על תיק המשפטים

גורם פוליטי: אריאל לא יתעמת ציבורית ותקשורתית עם בנט על תיק המשפטים; הוא צפוי לקבל את תיק החקלאות עם החטיבה להתיישבות וסמכויות נוספות • בליכוד מנסים עדיין להתמקח עם הבית היהודי ולקצץ בסמכויות שרת המשפטים: שתפקידה לא יכלול את תפקיד יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה • פועלים גם למנוע השתתפותה בדיוני הקבינט
אריה ריבקינד
י"ז אייר התשע"ה / 06.05.2015 17:33

מאבקים של הרגע האחרון: השר אורי אריאל שוחח היום (רביעי) עם השר נפתלי בנט ודרש ממנו את תיק המשפטים, זאת בעקבות ההסכם בין סיעת תקומה לבית היהודי, לפיו התיק הבכיר השני יימסר לתקומה.

ערוץ 7 מדווח כי בנט סירב לבקשה, והודיע כי התיק מיועד אך ורק לח”כ איילת שקד.

גורם פוליטי מגלה, כי אין בכוונתו של אריאל להתעמת ציבורית ותקשורתית עם בנט על התיק, והוא צפוי לקבל את תיק החקלאות עם החטיבה להתיישבות וסמכויות נוספות שינתנו לו. זאת למרות שחברי מרכז ‘תקומה’ זועמים על חלוקת התפקידים המסתמנת, ודורשים להעניק את תיק המשפטים לשר אריאל – תוך השמעת איום מפורש: פרישה מהבית היהודי והישארות באופוזיציה.

בתוך כך, חושף ערוץ 7, בליכוד מנסים עדיין להתמקח עם הבית היהודי ולקצץ בסמכויות שרת המשפטים.

בשעות האחרונות הציעו אנשי נתניהו לקצץ את סמכויותיה של איילת שקד, כך שתפקידה לא יכלול את תפקיד יו”ר ועדת השרים לענייני חקיקה, לאחר שכבר הוסכם כי לא תעמוד בראש הוועדה למינוי דיינים.

בליכוד מנסים גם ליצור מגבלה שתמנע משקד להשתתף בדיוני הקבינט המדיני-בטחוני. בנוסף בליכוד מתכוונים להקים סוג של ‘מטבחון’ במקביל לקבינט.

חברי מרכז ‘תקומה’ שיגרו היום מכתב מאיים, בו הם טוענים כי לפי הסכם האיחוד שנחתם בין תקומה לבית היהודי, במקרה של כניסה לממשלה משרדו של אורי אריאל “יהיה, ככל האפשר, שווה מעמד למשרדו בממשלה היוצאת”, כך שאם נפתלי בנט מתמנה לשר החינוך, אריאל הוא זה שצריך להתמנות לשר המשפטים.

במכתב ששיגרו חברי מרכז למנכ”ל המפלגה אופיר סופר ולשר אורי אריאל, נכתב: “אמנם אנו סבורים שהגברת שקד ראויה, אך ראשית על מר בנט לעמוד בהתחייבויותיו ולתת את התפקיד הבכיר השני לנציג האיחוד הלאומי-תקומה אורי אריאל.

“מהלך שבו אורי אריאל יקבל בסופו תפקיד שאינו שני בערכו למר בנט, יפגע בסיכומים שעל גביהם הצטרפה תנועת האיחוד הלאומי-תקומה אל הבית היהודי”.

חברי המרכז לא מהססים ומשמיעים איום מפורש: “חברי המרכז רואים בפגיעה זו קו אדום ויורו לנציגיהם בכנסת לפרוש לאופוזיציה. לאור זאת אנו מבקשים שתעבירו החלטה זו למר נפתלי בנט. אנו מקווים שמר בנט יסכים וימצא את הדרך לקיים את הבטחותיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות