בג”צ נגד ליצמן: “נשמח אם מועצת גדולי התורה תאפשר לו להיות שר”

שרי רוט
|
י"ז אייר התשע"ה / 06.05.2015 12:08
סיעת יש עתיד עתרה לבג”ץ נגד מינויו של יעקב ליצמן לסגן שר הבריאות עם סמכויות שר • “איך אנחנו מצפים שיקיים את עבודתו כראוי כאשר הוא סגן שר ולא שר?”

ח”כ יעל גרמן וח”כ קארין אלהרר הגישו הבוקר (רביעי) עתירה לבג”ץ כנגד מינוי סגן שר במעמד של שר הבריאות.

“הבג”צ היום בא להדגיש כי בראש המשרד בכלל ובפרט במשרד הבריאות צריך לעמוד שר במשרה מלאה, על כל הסמכויות הנובעות מכך”, אמרה ח”כ גרמן בעת הגשת הבג”צ.

גרמן הדגישה כי היא תשמח אם מועצת גדולי התורה תיתן היתר לח”כ ליצמן להיות שר ולא סגן שר. ”יהיה בכך הישג גדול למדינה בכלל ולמשרד הבריאות בפרט, ולא – יש למנות למשרד הבריאות שר במשרה מלאה”.

ח”כ קארין אלהרר אמרה: “מינוי של ח”כ ליצמן כסגן שר הבריאות פוגע בייצוג המשרד בעניינים בוערים בישיבות ממשלה. איך אנחנו מצפים שיקיים את עבודתו כראוי כאשר הוא סגן שר ולא שר?

“לא ניתן לממשלה החדשה בראשותו של נתניהו לקחת את המדינה אחורה. לא ניתן לבריאות הציבור להיפגע בגלל הסכמים קואליציוניים” .

יהדות התורה מסרבת למנות שרים. כיוון שכך, הפתרון הקבוע הוא למנות סגן שר, שמקבל סמכויות של שר.

עורך דין אליעזר רודין, הפרשן המשפטי של אתר חרדים 10, אומר: “האמת ניתנת להיאמר, כי במקרה זה, יש ליאיר לפיד קייס”. לדבריו, “אם יהדות התורה תבחר גם הפעם להתעלם מהעתירה הממשמשת ובאה מכיוון האופוזיציה, יתכן שלפיד יזכה ב’נוק-אאוט’ ראשון מוצלח”.

עו”ד רודין מזכיר, כי “בעתירה הקודמת, שהוגשה בהקמת הממשלה ה-32 – ממשלת נתניהו השנייה, שהוקמה ב-2009 –  נגד מינויו של ליצמן כסגן שר הבריאות, אמנם קבעו השופטים כי דין העתירה להידחות, אך הניחו את התשתית לעתירה הבאה ואמרו, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי בפעם הבאה התוצאה תהיה שונה”.