להרוג חייל? קיצונים בימין: אין בעיה • ראשי המתיישבים: זו הסתה

'ידיעות אחרונות' חשף היום תכתובת מייל פנימית שניהלו תושבים ביישוב יצהר, ובמהלכה עלתה השאלה: האם מותר להרוג חייל שבא לפנות יהודים? • היו מי שטענו: "אין בעיה הלכתית"
נחמן וייס
ז' אייר התשע"ד / 07.05.2014 13:27

מותר להרוג חייל? עקיבא נוביק חושף הבוקר ב’ידיעות אחרונות‘ תכתובת מייל פנימית שניהלו תושבים ביישוב יצהר, ובמהלכה עלתה השאלה: האם מותר להרוג חייל שבא לפנות יהודים? היו מי שטענו: “אין בעיה הלכתית”.

הדיון התנהל מיד לאחרי שכמה מתושבי יצהר הרסו מוצב צבאי סמוך. קבוצת המייל הפנימית ‘יצהרניקים’ – סערה. רוב התושבים גינו את התקיפה וטוענים שאינה הולמת את רוח היישוב.

אך צעירה אחת בת 22, כתבה: “אני בעד זריקות אבנים (על יהודים, כמובן שעל ערבים אין שאלה (הסוגריים במקור, י.ה.)), בסיטואציות מסוימות – גם אם האבן תביא למותו של חייל!!!” הצעירה הוסיפה: “אגבה מול כל גוף חיצוני את זורקי האבנים, גם במקרים שבהם לא היו נחוצים בעיניי! את הביקורת הפנימית אשמור ואומר אך ורק להם, במפגש של אחד על אחד!”

תושב אחר, נ’, בן 17, הצטרף לדברים ואף הוסיף עליהם: “אין שום בעיה הלכתית להרוג חייל בפינוי לילי. אני ממש לא מצאתי מישהו שיכול להסביר למה אין דין של גנב הבא במחתרת”.

מרבית התושבים גינו את הדברים, ובכירי ההתיישבות אף העבירו את החומר למשטרת ש”י ולאלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, בבקשה שיחקרו את המקרה והאם מדובר בהסתה אסורה. החומר הועבר לפרקליטות והיא צפויה להחליט בקרוב אם להורות על פתיחת חקירה.

בעקבות האמירות הוצאו שני הכותבים מהפורום של היישוב.

דובר יצהר, עזרי טובי, מסר בתגובה לידיעות אחרונות: “דיבורים מעין אלו הוקעו על ידינו בעבר ויוקעו בעתיד. מדובר בקטין ובאישה שסערת רוחם משכה את לשונם וכבר הספיקו לחזור בהם. מנגד אנו דורשים מהתקשורת לגנות בכל פה ביטויי אלימות והסתה לשנאה ופגיעה פיזית נגד ציבור המתיישבים”.

“המשטרה, הצבא והשב”כ בחרו להתעלם באופן תמוה ומטריד מאוד מהמידע שהעברנו להם על ההתבטאות החמורה הזו”, אמר אתמול גורם בהנהגת המתיישבים. “מדהים שלמרות שעברו שבועיים הכותבים אפילו לא נחקרו”.

רק היום בעקבות הפרסום בידיעות אחרונות, נעצרה הצעירה, ונלקחה לחקירה. משטרת מחוז ש”י מסרה, כי היא נעצרה בפעילות של מפלג פשיעה לאומנית וכי בחיפוש בביתה נמצאו חפצים שונים שככל הנראה שימשו למטרות הסתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק עכשיו מתברר שהתגי מחיר נעשו על ידי נשים
    07/05/2014 15:49
    מצי
  1. וממילא לכן לא נמצאו הגברים המבוקשים