מארגן ה’קומזיץ’ בקברו של רבי יוחנן הסנדלר: אברהם שפר ז”ל

מאז היותו בן שלוש עלה מידי שנה בל”ג בעומר ובז' באדר למירון • יובל שנים ארגן את הריקודים והכליזמרים על קברו של רבי יוחנן הסנדלר
יוני גרין
ז' אייר התשע"ד / 07.05.2014 12:11

ברוך דיין האמת: בפתח-תקווה נפטר בגיל 84, איש מירון אברהם שפר ז”ל.

המנוח ז”ל נולד בטבריה להוריו, חיים וגיטל שפר ז”ל. מאז היותו בן שלוש עלה מידי שנה בל”ג בעומר ובז’ באדר למירון – לקברם של רבי שמעון בר יוחאי ורבי יוחנן הסנדלר.

התגורר בשכונת גילה בירושלים, אך בשנים האחרונות עבר לבית אבות בפתח-תקוה. למרות חולשתו, עלה גם בל”ג בעומר האחרון למירון, שם נהג לערוך ולארגן – מזה יובל שנים – ‘קומזיץ’ של ריקודים וכליזמרים סמוך לקברו של רבי יוחנן הסנדלר. מידי שנה, בשעה ארבע לפנות בוקר, היה מכריז בקול: “לכבוד רבי יוחנן הסנדלר” – ומצטרף לריקודים והשמחה.

בשנים האחרונות הגיע במסירות-נפש אל הציון, כשהוא נעזר במקל הליכה – ומאות כלי זמרים, מצוידים בכל סוגי כלי הנגינה, היו מתאספים סביבו.

השאיר אחריו את רעייתו חיה תחי’, ילידת צפת, את אחיו אליעזר וישראל שפר ואחותו לאה, שני בנים ושתי בנות.

בנו המתגורר בארצות-הברית עושה את דרכו ארצה, כדי להשתתף בהלוויה.

הלוויתו תקיים מחר בשעה 12:00 בצהרים, מבית העלמין סגולה בפתח-תקווה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם הוא זה שהיה מחלק עארק ומלפפונים חמוצים?
    07/05/2014 12:33
    יוסי
  1. זכרונו לברכה. אני זוכר את נגן הקלרינט המיתולוגי אברמלה.

  2. ברוךדיין
    07/05/2014 12:44
    טליה
  3. האמת . הר’ אברהם שפר מארגן את ההדלקה בקבר ר’ יוחנן הסנדלר נזה 50 שנה. לא קומזיץ אלא הדלקה לכבוד ר’ יוחנן הסנדלר בל”ג בעומר. אשתו של הרב חיים שפר נקראה טילה ולא גיטל.

  4. תיקון
    08/05/2014 23:00
    טליה שפר גילאון
  5. הרב אברום שפר היה אחראי על ההדלקה בל”ג בעומר בקיברו של ר’ יוחנן הסנדלר, והיה מזכיר לכלייזמרים את הניגונים שעוברים מדור לדור. (ולא אחראי על קומזיץ כמו שכתבתם ) דבר נוסף לאישתו של ר’ חיים שפר קראו טילה ולא גיטל.