היועץ המשפטי החליט: תיק השר סילבן שלום ייסגר

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין החליט שלא להמשיך את הבדיקה בעניינו של השר סילבן שלום • אימץ את עמדת המשטרה ופרקליטות המדינה
יוני גרין
ז' אייר התשע"ד / 07.05.2014 11:16

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט כי הבדיקה בעניין השר סילבן שלום מוצתה וכי הוא סוגר את התיק. 

ממשרד המשפטים נמסר, כי בישיבות שהתקיימו בפני היועץ המשפטי לממשלה, מסר ראש אח”מ כי משטרת ישראל עשתה ככל שלאל ידה כדי לבדוק את נכונות המידע, ואת הפוטנציאל שזה יבשיל לכדי ראיות קבילות. כמו כן נמסר, כי בוצעו פעולות חקירה ומודיעין לאיתור הנשים נושא המידע, וככל שניתן היה, אף בוצעו פניות אל אלו שאותרו.

בסופו של יום, בדיקת המידע על-ידי משטרת ישראל העלתה כי חלקו הוכחש, חלקו אינו מאפשר את איתור הנשים המתוארות בו או פנייה אליהן, וחלקו מוביל אל נשים המסרבות למסור עדות במשטרה.

פרקליטות המדינה הניחה בפני היועץ המשפטי לממשלה חוות דעת – העולה בקנה אחד עם המלצת משטרת ישראל – לפיה בנסיבות אלה, נוכח מאמצי הבדיקה שנעשו וחוסר היכולת המעשית להביא לקידומה, הבדיקה מוצתה.

בחוות הדעת נאמר כי על האירוע חלה התיישנות, ועל כן, גם אם היה ניתן להוכיח ביצוע עבירה ברף הראייתי הדרוש, לא ניתן יהיה להעמיד לדין בגינו. לגבי שאר המידע שהתקבל במשטרה, פרקליטות המדינה הסכימה עם המשטרה שהוא אינו מאפשר, מהטעמים האמורים, גיבוש ראיות שיכולות לשמש להוכחת ביצוע עבירות.

בעקבות כך החליט היועץ המשפטי לממשלה, כי יש לאמץ את חוות דעת פרקליטות המדינה, לפיה אין מקום להמשך הבדיקה.

כעת יצטרך השר שלום להחליט האם הוא ממשיך בקמפיין ההתמודדות על תפקיד נשיא המדינה או לא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות