יום לפני ‘רבי שמעון’ • מוזס בכנסת: “גאה להיות בין משתטחי הקברים”

לקראת ל"ג בעומר קיימה מליאת הכנסת דיון סביב היערכות הגרומים הרלוונטיים • מוזס: "בג"צ הורה למדינה להשיב תוך 30 יום מה היא מתכוונת לעשות בל"ג בעומר שחל מחר... כמו פירוק סוכה תוך שלושים יום • ח"כ אזולאי: "איך אירוע כזה לא מקבל את חסות המדינה?"
י"ז אייר התשע"ה / 05.05.2015 23:12

מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד בנושא היערכות לקראת אירועי ל”ג בעומר במירון. בדיון נשאו דברים ח”כ אזולאי מש”ס וח”כ מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה.

מוזס פתח: “אני גאה להיות בין משתטחי הקברים. הציבור הכללי, לאו דווקא זה הנמנה על הציבור החרדי, מגיע מידי שנה בל”ג בעומר ולאורך השנה כולה, להתפלל במירון. אני מחובר למירון עוד מילדותי, עת חגגתי שם את טקס ה’חאלקה’ שלי.

“בשנים האחרונות וגם השנה, השקענו במקום הון עתק, עשרות מיליונים, להתקנת תשתיות ולהכשרת השטח. אני מקווה שהדבר יוכיח את עצמו.

“לאחרונה חווינו אסון נוראי, כאשר בהלוויה של הגאון הרב וואזנר זצ”ל איבדו חייהם שני אברכים שנדחפו בין ההמונים. עלינו להפיק לקחים וללמוד מהטעויות”.

מוזס סיפר: “פניתי בימים האחרונים לסגן שר הדתות הרב בן דהאן, וביקשתי שיפעל לתקצב הצבת ספסלים בדרך העולה לציון הקדוש. מבוגרים וילדים מטפסים את ההר לכיוון קבר הרשב”י, ולאורך כל הדרך אין ספסל אחד או ברזיה לרפואה. למה המדינה לא פותרת בעיה אלמנטרית זו? למה משאירים זאת לגופים מתנדבים?”

מוזס סיפר לחברי הכנסת כי לפני מספר ימים הוגש בג”צ להורות על יישום הפקת לקחי ועדת הבדיקה של המשטרה. “תשובת בג”צ מדהימה: על המדינה להשיב תוך 30 יום מה היא מתכוונת לעשות בל”ג בעומר שחל מחר. כמו פירוק סוכה תוך שלושים יום, או כמו אתרוג לאחר סוכות. מה הזלזול הזה, הרי מדובר בהצלת חיים. בפיקוח נפש”.

חבר הכנסת דוד אזולאי אמר בדבריו: “הגיע הזמן שממשלת ישראל תיקח את הנושא הזה לידיים שלה. האירוע במירון זה אירוע שאין כמותו במדינת ישראל. זה אירוע שמתמשך 24 שעות, ולמעלה מחצי מיליון איש מגיעים למקום הזה בתנאים קשים ביותר.

“הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח את הנושא הזה, תמנה איש אחראי, משרד אחראי שיטפל.

“הגיע הזמן שממשלת ישראל באמת תיתן את הדעת לשאלה: איך אירוע כזה לא מקבל את חסות המדינה. מתקצבים אותו, אבל בסכומים מאוד מאוד זעומים, כאשר גם קורה דבר נורא: אחרי כל האירוע הזה נגרמים נזקים לאותם רשויות שנמצאות בסביבה, ואותן רשויות בעצם צריכות לספוג את הנזקים ואין מי שיישא בהוצאות האלה.

“לכן, לסיום, אדוני היושב-ראש, אני מקווה שגם הממשלה תיקח את הנושא הזה לידיים שלה, תתקצב את זה בצורה ראויה. אני מקווה שהשנה משטרת ישראל לא תפעיל פרשים כפי שעשתה אשתקד, כשהפעילה פרשים כנגד ציבור שבסך-הכול בא להתפלל במקום הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות