“חילוץ מערכת הגיור מש”ס ‘שווה לנו פיצוץ’ – ויהי מה”

לבנימין נתניהו נותרה קצת יותר מיממה עד תום המועד האחרון להרכבת הממשלה - והמערכת הפוליטית במתח: מי ימצמץ ראשון - הליכוד או הבית היהודי? • על רקע הלחצים שמפעיל הליכוד, קורא הרב ישראל רוזן, מקים מערך הגיור, לראשי הבית היהודי להתעקש בכל מחיר: "אינני כותב זאת על רקע של נקמנות או תיסכול בהתייחסות הליכוד ל'בית החורג'"
נחמן גור
ט"ז אייר התשע"ה / 05.05.2015 15:47

לראש הממשלה בנימין נתניהו נותרה קצת יותר מיממה עד תום המועד האחרון להרכבת הממשלה, והמערכת הפוליטית עוסקת בשאלה: מי ימצמץ ראשון – הליכוד או הבית היהודי?

מאז אמש, אחרי שנחתם ההסכם הקואליציוני עם תנועת ש”ס ולבית היהודי התברר כי למפלגה לא תהיה שום שליטה במשרד הדתות ובשירותי הדת – החליטו במפלגה להנחית למו”מ דרישה חדשה לקבלת תיק בכיר: משרד החוץ או המשפטים.

מאז שורר נתק מוחלט בין הצדדים.

סיעת הבית היהודי הסמיכה אמש את נפתלי בנט להקשיח את עמדותיו, ולנהל לבדו את המשא ומתן הקואליציוני מול נתניהו, ללא צוות.

לאור כך, בליכוד פתחו החל משעות הבוקר בהפעלת לחץ על יו”ר הבית היהודי באמצעות הצהרות של חברי כנסת בכלי התקשורת, תוך שיגור מסרים שמטרתם לדחוק את בנט לחתום עוד היום על ההסכם הקואליציוני. “לא ייתכן שבנט יהיה זה שיפיל ממשלת ימין לאומית”, הוא המסר המרכזי.

בליכוד גם מנסים להפעיל לחץ על רבנים בכירים בציונות הדתית שישכנעו את  בנט להיכנע, לצד משלוח הודעות SMS לחברי מרכז המפלגה והפצת ספינים.

אבל גם בבית היהודי יש מי שמפעילים לחץ נגדי. אלה מאשימים את הליכוד ואת ראש הממשלה בניסיון מכוון להשפיל את הציונות הדתית גם ברגעים הקריטיים של המשא ומתן הקואליציוני.

על רקע המשבר קורא הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומת ומי שהקים את מערך הגיור הממלכתי, לראשי הבית היהודי, שלא להיכנע בנושא השליטה בבתי הדין הרבניים ובגיור.

באיגרת לחברי הכנסת של הבית היהודי כותב הרב רוזן: “ברוח דברים שכתבתי אליכם לפני ימים אחדים בדבר ההכרח לחלץ את מערכת הגיור מידי ש”ס, ולאור העברת בתי הדין הרבניים גם הם לשליטת ש”ס ממקום מושבם במשרד המשפטים (לשם הצעתי לצרף את הגיור), חושבני כי עובדות אלו ‘שוות פיצוץ’ ויהי מה.

“אינני כותב זאת על רקע של נקמנות או תיסכול בהתייחסות הליכוד ל’בית החורג’ בניהול המו”מ הקואליציוני. אני כותב כאיכפתניק וכמעורה בנושאי דת ומדינה משחר ימי ומיטב שנותיי”, מציין הרב רוזן.

לדבריו, “נכון שיש נושאים נוספים במדינה מעבר ל’ועדת המינויים לדיינים’, אך אי אפשר להתעלם מכך שהבית היהודי היא המפלגה היחידה שעל דגלה חרותה סיסמת ‘תורת ומדינה’ במושגים עכשוויים.

“זעקת התנהלות בתי הדין, ובצידה דריכה במקום של עולם הגיור, מחייב עמידה אמיצה ו’סופנית’ בפרץ, כאמור: ויהי מה! ואם החרש תחרישו בעת הזו – לא תהא תקומה ל’בית היהודי'”, קובע הרב רוזן וחותם: “ה’ יהיה בעזרנו ובעזרכם, ושוועת עניים ועניות, גרים גירות, אתה תשמע ומן השמים יושיעו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב רוזן מונה על ידי שס
    05/05/2015 17:31
    ציוני
  1. הרב רוזן התמנה לראש מנהל הגיור על ידי הרב הראשי הראשון לציון הרב בקשי דורון בהסכמת הרב עובדיה יוסף זצל משס.הם גם איפשרו למנות עשרות רבנים זוטרים ציוניים כדייני גיור.זאת הכרת הטוב???!!!.