סופית: לפיד מגיש בג”צ נגד מינוי ליצמן לתפקיד סגן שר בבריאות

מפלגת יש עתיד תגיש מחר בבוקר לבית המשפט העליון בג"צ כנגד התופעה הלא חוקתית, לדבריה, של מינוי סגן שר במעמד של שר במשרד הבריאות • "שופטי העליון התריעו כי המוסד של מינוי סגן שר לתפקיד שר הוא פסול"
ט"ז אייר התשע"ה / 05.05.2015 15:23

מפלגת יש עתיד תגיש מחר (רביעי) בשעה 10:00 בבוקר לבית המשפט העליון, בג”צ כנגד התופעה הלא חוקתית, לדבריה, של מינוי סגן שר במעמד של שר במשרד הבריאות.

 אל בית המשפט העליון יגיעו שרת הבריאות לשעבר, ח”כ יעל גרמן, וח”כ קארין אלהרר כדי להגיש את הבג”צ ויעניקו הצהרה לתקשורת.

  בתחילת השבוע פנתה מפלגת יש עתיד לראש הממשלה נתניהו בדרישה למנות שר במשרה מלאה למשרד הבריאות.

זאת, על רקע ההסכם הקואליציוני שנחתם עם יהדות התורה, על פיו ייכנס לתפקיד ח”כ יעקב ליצמן תחת ההגדרה של סגן שר, דבר שעלול לפגוע, לדברי המפלגה, ביכולת לסייע ולטפל במערכת הבריאות בצורה הטובה ביותר.

בקשה זו באה על רקע פסק דין שניתן בנושא בבג”ץ שהוגש בשנת 2009 ובו התריעו שופטי העליון כי המוסד של מינוי סגן שר לתפקיד שר הוא פסול וכי פסק דין זה יהווה תמרור אזהרה לעתיד.

עורך דין אליעזר רודין, הפרשן המשפטי של אתר חרדים 10, כתב כבר במאמר פרשנות מיוחד, כי “האמת ניתנת להיאמר, כי במקרה זה, יש ליאיר לפיד קייס”.

לדבריו, “אם יהדות התורה תבחר גם הפעם להתעלם מהעתירה הממשמשת ובאה מכיוון האופוזיציה, יתכן שלפיד יזכה ב’נוק-אאוט’ ראשון מוצלח”.

עו”ד רודין הזכיר, כי “בעתירה הקודמת, שהוגשה בהקמת הממשלה ה-32 – ממשלת נתניהו השנייה, שהוקמה ב-2009 –  נגד מינויו של ליצמן כסגן שר הבריאות, אמנם קבעו השופטים כי דין העתירה להידחות, אך הניחו את התשתית לעתירה הבאה ואמרו, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי בפעם הבאה התוצאה תהיה שונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות