השב”כ עצר רופא שיניים שהעביר כספים עבור חמאס

למרות שמספר שבועות טרם מעצרו הוזהר רופא השיניים על ידי גורמי הביטחון מפני ביצוע פעילותו, האסורה על פי חוק - הוא המשיך במעשיו • הסיע על בסיס יומי ובעבור תשלום כספי שב"חים
שי וייספיש
ט"ז אייר התשע"ה / 05.05.2015 11:17

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצר לפני כחודש מאלכ ג’מיל מובארק ח’טיב, תושב כפר כנא בן 31, רופא שיניים במקצועו.

חטיב נעצר לאחר שהתקבל מידע מודיעיני, לפיו פעל באופן שיטתי ובהנחיית מחבל חמאס מרצועת עזה להעברת סכומי כסף גבוהים לתשתיות חמאס ביהודה ושומרון.

חטיב נעצר בעת שעשה דרכו להעברת כספים לגורמי חמאס באיזור רמאללה, כאשר ברשותו סכום של כ-170 אלף ש”ח.

בשב”כ מציינים, כי מספר שבועות טרם מעצרו הוזהר חטיב על ידי גורמי הביטחון מפני ביצוע פעילות זו, האסורה על פי חוק ופוגעת בביטחון המדינה.

בחקירתו בשב”כ הודה חטיב כי העביר כספי חמאס בין רצועת עזה ואיו”ש בהנחיית מחבל החמאס מעזה, אשר היה אחראי על תיאום העברות הכספים מול איו”ש.

כמו כן הודה  בחקירתו כי הסיע על בסיס יומי ובעבור תשלום כספי פלסטינים מרצועת עזה, מבלי שהחזיקו ברשותם היתרי שהייה בישראל. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה, כי במהלך השנתיים  האחרונות ובמספר הזדמנויות הסיע הנאשם  תושבי שטחים מכפר ברטעה וממחסום ארז לאזורים שונים בארץ וביניהם: כפר כנא, כפר ריינה, נצרת וטמרה, זאת מבלי לוודא באם יש להם היתר שהייה, וסיכן בכך את ביטחון תושבי המדינה.

הבוקר (שלישי) הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום כנגד חטיב, בגין מעורבותו בביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, הסעות שב”חים וכן עבירות מרמה לפי פקודת מס הכנסה.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות