הבית היהודי ניתק מגע: בגלל העברת תיק הדתות לידי דרעי

בעקבות מסירת תיק הדתות והעברת האחריות על בתי הדין הרבניים לש"ס - מבלי להיוועץ עמם, ניתקו הבית היהודי מגע עם צוות של הליכוד, והפסיקו למעשה את המו"מ הקואליציוני • הסיעה הסמיכה את היו"ר בנט, להקשיח עמדות מול הליכוד גם במחיר של ישיבה באופוזיציה • זועמים: "לא רשמנו הישגים בדתות ובהתיישבות אבל העיקר שקיבלנו את הטוטו"
נחמן גור
ט"ז אייר התשע"ה / 05.05.2015 08:29

במפלגת הבית היהודי זעמו אמש (שני) על כך שתיק הדתות והאחריות על בתי הדין הרבניים נמסרו לש”ס, מבלי להיוועץ עמם על כך – והחליטו לנתק כל מגע עם הליכוד.

בנוסף הסמיכה הסיעה את היו”ר, נפתלי בנט, להקשיח עמדות מול הליכוד גם במחיר של ישיבה באופוזיציה ואי כניסה לממשלה הבאה.

“לא רשמנו הישגים בדתות ובהתיישבות אבל העיקר שקיבלנו את הטוטו”, אמרו במפלגה בזעם.

ההחלטה התקבלה בישיבת סיעה שכינס היו”ר בנט, בה הוחלט גם לדרוש “תיק בכיר נוסף”, בדמות תיק החוץ או המשפטים.

מנגד, ראש צוות המשא ומתן של הליכוד במגעים הקואליציוניים, ח”כ זאב אלקין הזהיר, כי אם יימשכו הקשיים בשיחות עם הבית היהודי, “יהיו לכך השלכות”.

אלקין אמר בריאיון לגל”צ: “אם יימשך הוויכוח הזה, ויוצגו דרישות לעוד תפקיד ועוד תפקיד, ועוד ניסיון להשיג משהו, אנו עומדים למצוא את עצמנו עוד 48 במציאות אחרת לגמרי, עם הרצוג כמועמד לראשות הממשלה. אז אם הבית היהודי יכולים לקחת אחריות על הדברים הללו, שימשיכו להתעקש”.

אתמול, לאחר החתימה על הסכם קואליציוני עם ש”ס, פרסם הליכוד הודעה ובה מפורטת לכאורה ההצעה שהונחה לפתחו של הבית היהודי. “ראש הממשלה נתניהו הציע למפלגת הבית היהודי הצעה חסרת תקדים כדי שתצטרף לממשלה לאומית בראשותו”, נמסר מהליכוד.

וזו ההצעה: משרד החינוך, משרד התפוצות וחברות בקבינט ליו”ר הבית היהודי נפתלי בנט. משרד החקלאות והחטיבה להתיישבות – לשר אורי אריאל, משרד התרבות והספורט כולל הטוטו – לאיילת שקד, סגן שר הביטחון שיהיה אחראי על המנהל האזרחי ביהודה ושומרון, ויו”ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת.

בנוסף, יוגדל משמעותית תקציב משרד החינוך ומאות מיליוני שקלים יוקצו למוסדות החינוך של הציונות הדתית ולשורה של פעילויות שיבצע שר החינוך המיועד.

לצד ההצעה בליכוד איימו: “אם הבית היהודי יסרבו להצעה זו, האלטרנטיבה לממשלת ליכוד לאומית היא רק אחת: ממשלת שמאל בראשות הרצוג, שבה לא תהיה נציגות כלשהי לציונות הדתית. ממשלת שמאל שתפנה יישובים, תתפשר על ירושלים, תפגע בציבור הציוני-דתי ותתכופף בפני לחצים בינלאומיים’.

“הליכוד קורא לבית היהודי להצטרף ולחתום על ההסכם הקואליציוני עוד הלילה, וליו”ר המפלגה נפתלי בנט לקיים את רצון הציבור הלאומי ואת הבטחות הבחירות שלו ולהצטרף ללא דיחוי לממשלה לאומית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליבל
    05/05/2015 12:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תפילתי ממעמקי לבי לשם ית’ שמו: שבסוף החרדים (אלו המתנגדים לצדיק הדור, הלוחם מלחמת מצוה, נגד גזרת הגיוס, מרן הגאון ר’ שמואל שליט”א) יישבו באפזיציה, כשראש הממשלה בנימין נתניהו יסרב לדרישות הבית היהודי, ואז יתקדש שם השם בעולם! יה”ר שיקובל תפילתינו באהבה וברצון לפני בורא כל העולמים. אמן ואמן סלה.