ליברמן: ממשלת 61 לא תאריך ימים • דרעי: זו ממשלה שהכי קשה להפיל

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "בממשלה צרה אפשר לעבור הצבעת אמון, בטח ובטח בפעם הראשונה - אבל בוועדות הכנסת אי אפשר להערכתי לתפקד" • דרעי: "ממשלת 61 היא ממשלה צרה, אבל זה הקטן גדול יהיה"
נחמן גור
ט"ז אייר התשע"ה / 05.05.2015 00:26

שעות לאחר שהטיל פצצה פוליטית, כשהודיע כי ישראל ביתנו לא תיכנס לממשלה החדשה של בנימין נתניהו, אומר יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי ממשלה צרה של 61 ח”כים לא תאריך ימים.

“קשה לתפקד עם ממשלה כזו, אמר ליברמן בריאיון לדוריה למפל וליאור פרידמן בתכנית חדשות הלילה של ערוץ 2. “בממשלה צרה אפשר לעבור הצבעת אמון, בטח ובטח בפעם הראשונה – אבל בוועדות הכנסת אי אפשר להערכתי לתפקד כך”.

ליברמן משוכנע שהבחירות יוקדמו לשנת 2016, ואולי אף יתקיימו עוד השנה – 2015.

ליברמן סירב לקחת אחריות על ההקדמה האפשרית של הבחירות, וטען כי מי שאחראים למהלך הם אנשי הליכוד.

“יש לי קשר ישיר, אבל הליכוד אחראי לזה. הליכוד מראש סגר עם החרדים ולמעשה סגר את כל האופציות למפלגה כמו ישראל ביתנו להיכנס לממשלה”, אמר. “זה לא משהו מתוכנן, זה משהו שמתבשל. מהמפגש הראשון בין צוותי המשא ומתן של הליכוד וישראל ביתנו הבהרנו שאנחנו רוצים להיות חברים בקואליציה, אך לא בכל מחיר.

“אנחנו מבינים שאי אפשר לצפות שיתקבלו מאה אחוז מהדרישות שלנו, אבל אותנו מעניין מה בסוף, מה החבילה שיוצאת בסוף. האם אנחנו יכולים לחיות עם זה או לא? אצלנו מילה זו מילה זה לא רק סיסמה אלא סגנון חיים”.

יו”ר ש”ס, לעומת זאת, סבור אחרת. במעמד החתימה על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד אמר אריה דרעי: “מעריך שקודם יהיו 61. זו הממשלה שהכי קשה להפיל אותה. אנחנו וכחלון רוצים ממשלה רחבה ונקווה שזה יקרה בהמשך. ממשלת 61 היא ממשלה צרה, אבל זה הקטן גדול יהיה. אני קורא ליו״ר המחנה הציוני ידידי בוז׳י הרצוג, תצטרפו לממשלה, ישנה פה הזדמנות אמיתית לממשלה חברתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות