כחלון לא מרוצה: “ממשלת 61 היא ממשלה לא טובה. אני טיפה כבול”

יוני גרין
|
ט"ו אייר התשע"ה / 04.05.2015 18:32
אחרי ההודעה של ליברמן כי לא יצטרף לממשלה, אומר יו”ר כולנו: “אשוחח עם ראש הממשלה ואין לי ספק שהוא יפעל להרחבת הממשלה, יקרא לסיעות נוספות או ישכנע את ליברמן לחזור”

שר האוצר המיועד ח”כ משה כחלון התייחס הערב (שני) במליאת הכנסת להרכב הקואליציה המסתמן, שיכלול 61 חברי כנסת בלבד – לאחר שיו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן הודיע כי מפלגתו לא תצטרף לממשלת נתניהו.

“היום לצערי התבשרנו שכנראה נלך לממשלת 61. אני אמרתי בעבר ואני אומר גם היום שממשלת 61 היא ממשלה לא טובה, בטח מול המשימות שמחכות לנו”, אמר יו”ר כולנו.

לדבריו, אין ספק שנתניהו ירחיב בכל זאת את הממשלה.

“אני באופן אישי אחרי שחתמתי על ההסכם, טיפה כבול, אבל אני אשוחח עם ראש הממשלה ואין לי ספק שהוא יפעל להרחבת הממשלה, יקרא לסיעות נוספות או ישכנע את ליברמן לחזור”.

בישיבת סיעת ישראל ביתנו שנערכה אחר הצהרים בכנסת, הודיע שר החוץ אביגדור ליברמן כי מפלגתו הולכת לאופוזיציה בקדנציה הקרובה, וכי מיד לאחר ישיבת הסיעה יגיש את התפטרו מתפקידו כשר החוץ.

גורם בכיר בליכוד תקף הערב בחריפות את יו”ר ישראל ביתנו, שטען מוקדם יותר כי הממשלה המתגבשת ”היא התגלמות האופורטוניזם” ולכן לא יצטרף אליה.

הבכיר בליכוד: “ליברמן הוא האחרון שיכול להטיף מוסר על אופורטוניזם. מדובר בפוליטיקאי ציני, גדול האופורטוניסטים, שתכנן פוטש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בממשלה הקודמת ושאף להיות מועמד של פשרה לראשות הממשלה אחרי הבחירות”.