מוחמד דף ניצל מהחיסול וממשיך לפקד על חמאס

למרות הניסיונות לחסלו ב'צוק איתן', מוחמד דף נותר בראש הזרוע הצבאית של חמאס • נחשף: עשרות מחבלים היו אמורים, לפי התכנית, לפשוט בשבוע הראשון של 'צוק איתן' על קיבוץ כרם שלום - אך הפיגוע נבלם ברגע האחרון בשל מחלוקות פנימיות • כאלף פלסטינים בונים מחדש מנהרות טרור
חיים טוויל
י' אייר התשע"ה / 29.04.2015 08:52

הזרוע הצבאית של חמאס תכננה לבצע פיגוע אסטרטגי בשבוע הראשון מבצע ‘צוק איתן: בארגון תכננו לבצע פשיטה על קיבוץ כרם שלום, אך האירוע לא יצא לבסוף לפועל.

את הפיגוע תכנן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, שהיום (רביעי) פורסם כי הוא חי וחזר לפקד על חמאס.

דף, שניצל כל כך הרבה פעמים מניסיונות חיסול של ישראל, כולל ניסיון להתנקש בחייו במהלך מבצע ‘צוק איתן’, אז נהרגו אשתו ושניים מילדיו – חזר גם הפעם וממשיך לפעול לשיקום מנהרות הטרור ומערך הטילים של חמאס.

במסגרת ההכנות, חמאס לא נחים לרגע: יותר מאלף איש, העובדים בשלוש משמרות שישה ימים בשבוע, עוסקים במלאכת חפירת מנהרות טרור חדשות.

גם המערך הרקטי מתפתח ואין שבוע שלא מתבצע בו ירי ניסוי של רקטות שיוצרו על ידי חמאס לעבר הים. גם הכוח הלוחם גדל במהירות, כאשר צעירים מתגייסים ליחידות השונות, כולל ליחידת העלית, לקומנדו הימי וליחידה האווירית.

פשיטה על כרם שלום

הפיגוע האסטרטגי הגדול של חמאס תוכנן עוד בשלב התקיפות האוויריות, כשמנהרות הטרור עדיין לא היו בתודעה, והיה אמור לצאת לפועל בהפתעה גמורה.

לפי התכנית, עשרות מחבלים מאומנים של חמאס היו אמורים לחדור לשטח ישראל, לפשוט על קיבוץ כרם שלום, לבצע בו פיגוע רצח ולקחת בני ערובה אל רצועת עזה, ומשם לנהל משא ומתן עם ישראל על שחרור מחבלים.

אם הפיגוע הטרור היה יוצא לפועל, הכללים היו משתנים לגמרי. ישראל היתה מגיבה בכוח רב, ויש סיכוי גבוה שאירוע כזה היה גורר את צה”ל למבצע נרחב בעזה, עם מאות נפגעים פלסטינים בטווח קצר ואבידות לצה”ל.

התכנית היתה מוכנה, אבל כשהובאה לאישורו של ח’אלד משעל הוא הטיל עליה וטו מוחלט, משום שחשש מההשלכות והתגובה של צה”ל.

בזרוע הצבאית כעסו מאוד על משעל, דבר שגרם למתיחות שליוותה את שני הצדדים לאורך המלחמה. הזרוע הצבאית של חמאס מאשימה את משעל עד היום כי הוא מנע מהם הישג גדול, הרבה כבוד ועסקת אסירים גדולה.

וזה גם הסיפור בתוך חמאס היום. מצד אחד הארגון בבידוד גדול מאוד: מצרים לא איתם, המערב רואה בהם טרוריסטים והרשות משאירה אותם לדמם.

מצד השני, בתוך הארגון יש מתיחות גדולה מאוד – מוחמד דף מרגיש שאפילו המנהיג לא ב-100% איתו ומתנחם אצל האיראנים. טהרן היא היום התומכת הגדולה ביותר של הזרוע הצבאית, בניגוד לח’אלד משעל שרוצה את סעודיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות