היסטוריה: מרכז יהודי יוקם ב’קרמלין’ של טטרסטן

כך סוכם השבוע בפגישה בין רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שהגיע בראש משלחת ממוסקבה, לנשיא טטרסטן רוסטאם מיניחנוב
אבי כץ
י' אייר התשע"ה / 29.04.2015 11:19

מרכז יהודי מפואר יוקם בתוככי ה’קרמלין’ שבמרכז העיר קאזאן בירת טטרסטן, רפובליקה מוסלמית במדינת רוסיה. כך סוכם השבוע בפגישה בין רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר לנשיא טטרסטן רוסטאם מיניחנוב.

הפגישה התקיימה בהמשך לביקורו של נשיא רפובליקת טטרסטן לפני כחודש בלשכת רבה של רוסיה, אז הזמינו רשמית לבקר בטטרסטן. הרב הראשי נענה להזמנה והשבוע הגיע, בראש משלחת שכללה גם את נשיא איגוד הקהילות ברוסיה אלכסנדר ברדה והנגיד דוד אמינוב, ממוסקבה לבירת הרפובליקה המוסלמית.

הביקור נפתח בסיור בבית הכנסת העתיק במרכז העיר. רב הרפובליקה ושליח חב״ד, הרב יצחק גורליק, והנגיד ישראל קנטור קיבלו את פני האורחים והציגו בפניהם את עבודות שיפוץ המבנה כולו, וההכנות לקראת חגיגות יובל ה-100 שיתקיימו בחודש אלול הקרוב.

משם המשיכו האורחים עם הרב המארח אל לשכתו של נשיא הרפובליקה שקיבל אותם  בארמון הנשיאות בחמימות מיוחדת.

במהלך הפגישה הביע הנשיא את הערכתו לפעילות היהודית בקאזאן והתרשמותו העמוקה מביקורו במוזיאון היהודי והמרכז היהודי במוסקבה.

הרבנים הודו לו על העזרה לקהילה בשחזור בית הכנסת, ודנו אודות פתיחת המרכז היהודי והמוזיאון בתוככי ה’קרמלין’ המפורסם של קאזאן.

לאחר הפגישה שבו לבית הכנסת, שם קיבלו את פניהם רבים מיהודי קאזאן. לאחר תפילת מנחה נשא הרב הראשי הגר”ב לאזאר דברי חיזוק והתעוררות לבני הקהילה, וקרא להם להוסיף באהבת ישראל, בתפילות ולימוד התורה במשך כל ימות השבוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות