רבני אשדוד החליטו: ‘סקנציות כלכליות’ נגד בעלי ‘ביג’

נחמן גור
|
ט' אייר התשע"ה / 28.04.2015 10:58
המאבק באשדוד נגד פתיחת המרכז המסחרי ‘ביג’ בשבתות: בישיבת חירום מיוחדת של רבני העיר הוחלט על צעדי מחאה, לצד צעדים כלכליים שיפעילו לחץ על מנהלי המקום • הרבנים הודיעו לראש העיר: פעל נגד ‘ביג’ – או שהסיעות החרדיות יפרשו מהקואליציה

המאבק באשדוד נגד פתיחת המרכז המסחרי ‘ביג’ בשבתות: אמש (שני) נערכה ישיבת חירום מיוחדת, בה השתתפו כל הרבנים ואדמו”רים מאשדוד – ביניהם האדמו”רים מפיטסבורג, מעליץ,שומרי אמונים וטאלנא, לצד הרבנים הגאונים רבי שמואל דוד הכהן גרוס ורבי חיים פסח הורביץ –  בה הותוו  דרכי המחאה.

הכינוס, אותו יזם יו”ר ‘משמרת השבת – אשדוד’, יונה ארליך, נערך נוכח חילולי השבת, הנמשכים מזה למעלה מחודש, במתחם ‘ביג’ בעיר.

במהלך הדיון קראו הרבנים לראש העיר, ד”ר יחיאל לסרי, לפעול בכל באמצעים העומדים לרשותו על מנת לסגור את מתחם ‘ביג’ בשבתות. במידה ודרישה זו לא תיענה, אמרו, לא יהיה מנוס מפרישתן של הסיעות החרדיות מהקואליציה.

במהלך הישיבה הוחלט גם על גיבוש ‘סקנציות כלכליות’, במסגרתן יציב הציבור החרדי תביעה בפני חברות הביטוח וקרנות ההון: למשוך לאלתר את השקעתן במיזמי ‘ביג’.

בישיבה הדגישו הרבנים כי הדרישה שלהם היא לסגור את כל המרכזים המסחרים הפועלים בעיר בשנים האחרונות, אם כי פתיחתו של מרכז ‘ביג’ מהווה מבחינתם קפיצת מדרגה המשנה את פני העיר, פוגעת בצביונה ובמרקם החיים של תושביה.

בישיבה הוצגו לרבנים השקעות, לכאורה, של חברות ביטוח ופנסיה במרכזי הקניות של ‘ביג’. בעקבות כך החליטו הרבנים, כי תצא קריאה לכל סוכני הביטוח והחברות המבטחות, כי בכוונתם להפסיק את ההתקשרות עימם, אם ימשיכו להשקיע במרכזי ביג.

בדרך זו מקווים הרבנים כי מנהלי מרכזי ‘ביג’ יאלצו להחליט אם להמשיך פעילותם שבת ולהיפגע כלכלית או להפסיק את פעילותם בשבת.

לצד הקריאה המופנית לבעלי ההון, מחזיקי הפוליסות וקרנות הפנסיה, פורסמה קריאה, עליה חתמו כל רבני ואדמו”רי העיר, לכלל הציבור החרדי להדיר רגליהם מכל קניוני ‘ביג’ בכל רחבי הארץ.

בישיבה גם הוחלט לקיים עצרות תפילה המוניות ועצרות מחאה ברחבי העיר אשדוד.

בהוראת הרבנים נקבע כי ועדה מיוחדת, שחבריה יהיו הרב חיים בן חמו, הרב יונה ארליך, הרב משה לבקוביץ, הרב מאיר מויאל והרב דניאל בן אבו, תארגן את התפילות ההמוניות ועצרות המחאה, זאת לאחר שיפגשו עם כל גבאי בתי הכנסת, רבני השכונות ומגידי השיעורים בעיר.