בג”צ הורה: לא להעביר תקציב ל’אל המעין’ עבור האירוע באיצטדיון ארנה

נחמן גור
|
ט' אייר התשע"ה / 27.04.2015 21:26
עו”ד יוסי חביליו עתר לבית המשפט העליון בדרישה שלא לתקצב את אירוע ‘הקבלת פני רבו’ באצטדיון הארנה • בג”צ נענה לעתירה – ובית המשפט המחוזי יצטרך לדון בשאלה: אירוע פוליטי או מעמד תורני

שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן הורה הערב (שני) לעיריית ירושלים שלא להעביר תקציב לעמותת ‘אל המעיין’ של ש”ס, כחלק ממימון אירוע ‘הקבלת פני רבו’ באצטדיון הארנה בירושלים בחול המועד פסח האחרון – עד להחלטה אחרת בעניין.

מזה מספר שבועות שב’אל המעיין’ ממתינים לקבל תקציב של 400 אלף שקלים מעיריית ירושלים, למימון האירוע.

לאחר הצבעה שנערכה השבוע בוועדת הכספים בעירייה, הוחלט לאשר את העברת 400 אלף השקלים. שמונה מחברי הוועדה הצביעו בעד וארבעה הצביעו נגד.

גורמים משפטיים בעירייה הסבירו כי האירוע לא נשא אופי פוליטי, ותוכנו כלל הופעת “זמרים שהנעימו לקהל, נאומים ודברי תורה”, וכי “לא היו התבטאויות פוליטיות”.

עו”ד יוסי חביליו ביקש שהעברת הכספים תוקפא, ומשלא נענה עתר לבית המשפט העליון וביקש שלא לתקצב את האירוע. שכן, לטענתו, היה זה אירוע פוליטי ולא תורני.

עו”ד יוסי חביליו, שהגיש את הערעור לעליון על החלטה קודמת של בית המשפט המחוזי, מסר בתגובה: “אני שמח שבית המשפט העליון מצא ממש בערעור ועכשיו בית המשפט המחוזי יצטרך להיכנס לעובי הקורה. אני מקווה שההחלטה הזו של העליון תסמן את כיוונו לבית המשפט המחוזי”.

ב’אל המעיין’ ממשיכים להתעקש: “לא מדובר באירוע פוליטי אלא מעמד תורני, המתקיים שנים רבות, תוך השתתפות עיריית ירושלים”.