חושפי 4 המחבלים שהניחו מטען בגבול הסורי – חרדים מהגדוד של הקצין שהותקף

ארבעה מחבלים הניחו מטען בשטח סוריה, סמוך לגדר הגבול עם ישראל • חיילים חרדים מהגדוד החרדי בחטיבת גבעתי - בו משרת גם הקצין שהותקף במאה שערים - זיהו את החוליה, וכלי טיס של חיל האוויר הוזנק וחיסל אותם
שי וייספיש
ח' אייר התשע"ה / 26.04.2015 22:46

תקרית חמורה בגולן: ארבעה מחבלים מסוריה חוסלו הערב (ראשון)  בעת ניסיון להניח מטען חבלה בסמוך לגדר הגבול עם ישראל ברמת הגולן. אין נפגעים לכוחות צה”ל.

חיילים חרדים המשרתים בגדוד ‘תומר’ של חטיבת גבעתי – בו משרת גם קצין צה”ל אורי אלון שהותקף ביום שישי בידי קיצונים בשכונת מאה שערים – הם שזיהו את המחבלים כאשר ניסו להניח את מטען החבלה.

החיילים החרדים הוצבו רק בשבוע האחרון לראשונה בגבול הצפון, וזו עבורם גזרה מבצעית ראשונה מאז התגייסו לצה”ל.

גורם בכיר בצה”ל סיפר, כי התצפיתנים זיהו את החוליה החל מהשעה תשע וחצי בערב. המחבלים זוהו כשהם מניחים מטען בצד המזרחי של הגדר – וכלי טיס שהוזנק לזירה שיגר לעברם פצצות, פגע וחיסל ארבעה.

האירוע התרחש בסמוך למוצב סחייטה, בו אירע לפני קצת יותר משנה פיצוץ, כאשר מטען הונח סמוך לגדר הגבול וכתוצאה ממנו נפגע קשה מפקד בצנחנים.

בצה”ל אומרים כי האירוע התרחש בתוך שטח ישראל, אך מזרחית לגדר המערכת.

דובר צה”ל מסר: “הערב אותרה וסוכלה חוליה שניסתה להניח מטענים בגבול ישראל-סוריה. לא נסבול כל ניסיון פגיעה או הפרה של ריבונות ישראל”.

הנחת המטען אירעה על רקע דיווחים זרים, לפיהם צה”ל תקף בשבוע האחרון יעדים של חיזבאללה ושל צבא אסד בסוריה.

אתמול דיווחה רשת אל-ג’זירה כי צה”ל תקף בסיסים צבאיים ויעדים של הארגון חיזבאללה בסוריה, בליל שבת. על פי הדיווח, התקיפה אירעה באזור הרי הקלמון מצפון לבירה דמשק.

ברשת אל-ערביה דווח כי ביום רביעי האחרון בוצעו שתי תקיפות נגד שיירות של חיזבאללה באותו אזור, שבהן נהרג לפחות אדם אחד.

דובר צה”ל מסר בתגובה: “אנחנו לא מתייחסים לפרסומים זרים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח הערב את חיילי צה”ל שסיכלו הנחת מטען חבלה סמוך לגדר הגבול עם סוריה.

“כל ניסיון לפגוע בחיילינו או באזרחינו ייתקל בתגובה נחושה כמו בפעולת צה”ל הלילה שסיכלה ניסיון פיגוע. אני משבח את ערנות חיילי צה”ל שהביאה לפעולה מהירה ומדוייקת”, כתב נתניהו בטוויטר.

יו”ר המחנה הציוני וראש האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג מסר: “אני מחזק את חיילי צה”ל ומפקדיו על פעולת הסיכול המוצלחת בצפון שמנעה אסון כבד.

“צה”ל שוב מוכיח את עוצמתו ויכולתו מול רצף האירועים בגזרות השונות וסדרת הפיגועים בירושלים וביהודה ושומרון. שיהיה לילה שקט לכולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות