להתנער מאנשים אכזריים, הלובשים איצטלא דרבנן, בעוד הם רוצחים

איש העדה החרדית, שמואל חיים פפנהיים, מזועזע מתקיפת הקצין בשכונת מאה שערים: "יש לנו קשר חזק עם המשפחה הנפלאה של הקצין, אנשים יקרים ויראי ה'" • והתוקפים? "חוליגנים ברברים, מחללי שם שמים ברבים"
שמואל חיים פפנהיים
ז' אייר התשע"ה / 26.04.2015 11:53

ביום שישי שמעתי על ההתנפלות האכזרית על קצין צבא בשכונת מאה-שערים.

התרגזתי.

אני יודע שזו לא דרכה של תורה, אני יודע שזה בניגוד לדעת רבותינו, ואני גם יודע שמי שעשה זאת – ואלו שעמדו סביבם – הם נערים חצופים, גידולי פרא של האלימות המשתוללת בשכונת מאה שערים בשנים האחרונות על ידי קבוצות נטורי-קרתא החדשה.

הם אלה שצועדים בדרך של שחיתות, אלימות ואכזריות –  בעיקר בתוככי הציבור החרדי – כלפי כל מי שאינו מיישר קו איתם.

כששמעתי שהנפגע גר בקרית ארבע והוא נכדו של הרב מאיר יהודה גץ זצ”ל, וכשהתוודעתי להודעה הכאובה והמזעזעת של האם – המורה הדגולה, אשת החינוך ויראת השמים, יעל – התחלחלתי.

וכך כתבה יעל בדף הפייסבוק שלה:

שבת סוערת עברה עלינו, הטלטלנו בין רצון למחות ולמחוץ את הפורעים לבין ההבנה כי מדובר במיעוט של מטורפים בציבור החרדי.

ניסו לבצע לינץ’ בילד שלי. שבמקרה הוא בן 21 וקצין בגבעתי.

מה שקורע לי את הלב הוא העובדה שאף אחד לא התייצב לימינו. 12 בצהרים, מאה שערים, מקום שוקק חיים. ואף אחד לא נזכר במצוות “לא תעמוד על דם רעיך ” . מצווה דאורייתא.

אנשים, נשים וטף הסתכלו בלינץ’ ואף אחד לא הציע עזרה או מקום מסתור מהפורעים.

אני מנסה למנף את המקרה הזה למקום של שינוי ותקווה. מחפשת אנשים מהחברה החרדית שרוצים ליצור דיאלוג. מחפשת את הרוב הדומם ששתק כשהתקיפו את הבן שלי. מבקשת לתת להם כוח. תמחו. אל תעמדו מנגד ותראו דם נשפך.

הבן שלי שלעולם ישאר ה’ילד שלי’ לחם בקיץ בסג’עיה גם כדי שהחרדים ילכו ללמוד תורה. ודאי לי שזו אינה תורה. ואלו שתקפו אותו ואלו שהתבוננו בתקיפה אינם לומדיה ומקיימיה.

ולבן שלי ולמחלקה שלו, 33 חיילים אמיצים שהגיעו מהמגזר החרדי, אני מחזקת את ידיכם ואת כל פרויקט שחר המדהים. חיזקו ואמצו ואל ירך לבבכם.

זכיתי, אני וכל משפחתי, להיות אורחי משפחת אלון בחול המועד סוכות לפני שנה. ביקרנו בבית של אנשים יקרים ונפלאים, יראי ה’, חסידים ואנשי מעשה. מאוד התחברנו, וכל משפחתי התקשרו בקשר חזק עם משפחת אלון. הכרנו גם את הבן היקר בתוך כל בני המשפחה.

הערב, כשהודעתי לילדיי שהוא נפגע מאנשים הנראים כמוני משכונת מאה-שערים, כולנו הזדעזענו.

כאבנו, ואנחנו מביעים בזאת את הכאב, מול החוליגנים הברברים, מחללי שם שמים ברבים.

בביקור שלנו בבית משפ’ אלון ראינו בשאר רוח שיש בידי בני המשפחה האצולה והכבודה. ועכשיו, כשאני קורא את התגובה שלה, אין לי אלא להחזיר ולהושיט יד, ובוודאי להצטרף ליוזמה, להעמיק יותר את הדיאלוג, לעורר ולזעזע את הרוב הדומם.

לעשות מעשה ולהתנער מאנשים אכזריים, הלובשים איצטלא דרבנן, בעוד הם רוצחים ופושעים ממש.

ביחד נניף את דרך ההידברות, ההבנה והשפיות, ונקדש שם שמים.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פופנהיים
    26/04/2015 14:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שמואל חיים פופנהיים, לכאורה איש העדה החרדית, “מושיט יד” לגברת יעל אלון, אמו של הקצין שהותקף במאה שערים.
    גם אם מדובר בביטוי מאטאפורי גרידא, הרי זו הוכחה נוספת שפופנהיים אינו איש העדה החרדית מזה זמן, ואולי אף פעם לא היה.

  2. ויפתח ד' פי האסון
    26/04/2015 16:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. כל חברי רבני ומנהיגי מועצת חכמי התורה של “הח”כים החרדים” פסקו שאסור ללכת לצבא! כי: מתקלקלים שם, בכפירה בשמד ובניאוף וכו’ . נקודה. הולך אדם לבוש בבגדי הצבא השמד ונכנס למקום שכולם יודעים מה הוא מסמל, ומה חושבים תושביו. וחושב שהוא יצא משם כמו שנכנס ללא פגע? הרי הוא סתם טיפש, כמו חביריו החרדקי”ם.

    הגמרא אומרת גדול המחטיאו יותר מההורגו, מי שמסית אפילו בחור אחד (ולאו דווקא בחור ישיבה, אלא אפילו בחור שמסתובב ברחובות) ללכת לצבא הרי הוא מחטיאו, וזה יותר מההורגו, וברור כשמש שבהמשך הדרך הבחור הזה כבר יצא לתרבות רעה, ולכן אחד שמסית ללכת לצבא הרי הוא “לפי דברי הגמרא” יותר גרוע מההורגו “קרי יותר גרוע מהיטלר” ימ”ש וזכרו וממונו וכו’ אז מה אתם “הח”כים החרדים” רוצים? תחליטו האם אתם שייכים למאמינים בדברי חז”ל, או כאלו שמחליטים לעצמם מתי כן ומתי לא, להקשיב לתורתינו ולגדולי מועצת שלכם.

    ארץ ישראל שייכת לעם ישראל המאמינם בשם ובתורתו??? מי אמר? התורה אמרה. אבל הרי המדינה הזאת של הכופרים המשומדים הנואפים מצפצפים על התורה, כאילו התורה לא מחייבת אותם בכלום, לוקחים רק את מה שנעים ויפה, אז אתם [גם “הח”כים החרדים”] רק שודדי ים ששלקחתם מהערבים את המדינה, מי שלא שומר תורה ומצות אין לו מה לחפש בארץ ישראל.

    ולעניננו.הרי אם איזה שומר זוטר ששל מחנה אושביץ היה בא לבקר באיזו שכונה בארץ לבוש במדי אס אס, עם כל הגאווה ובראש מורם ללא שמירה (ואולי גם עם שמירה), ספק גדול אם היה יוצא חי. ובכן לפי דברי הגמרא, אחד כזה שמסית ללכת ל”צבא השמד והניאוף” הוא הרבה הרבה יותר גרוע מקצין “בכיר” באס אס, ומי שלא מתאים לו אז בבקשה שיוריד את הכיפה כי זאת התורה שלנו, לא התורה החדשה שניתנה ע”י חכמי ורבני המזרחי המסלפים את תורתינו הקדושה בכוונה.

    “אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת, ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו”
    הנוסח המקובל של העיקר התשיעי מבין י”ג עיקרי האמונה במניינו של הרמב”ם עוסק בנצחיות התורה. לא מוחלפת ולא מוסלפת עםילו ע”י רבני המזרחי והרפורמי!!!! ולא ע”י רבני הצבא השמד הכפרי והניאוף.

    וגם בימים אלו אשר הציבור החרדי ירא ד’ נתון לביזה והתעללות יומיומית, מאנשים תועים, כמו הח”כים החרדים ואנשים שמנסים לגרוף על גבינו הון וכוח פוליטי, שמנסים להוציא אותנו כבר עשרות שנים בתירוצים שונים ומשונים מעולם התורה והיראה. באמרם שאנו גלותיים, שאנו צריכים להיות עם ככל העמים. בימים כאלו אנו נצעק להם בכל כוחנו ‘שזאת התורה לא תהא מוחלפת’ לא משנה באיזה תקופה ותחת איזה עול ולחץ שינסו להעלות עלינו.

    • אמיר   27/04/2015 12:57

      מי שחלש ינאף, יכפור ויהיה משומד.
      מי שחזק ישמור על יהדותו בכל מקום, גם בבאר שחת.

  4. חרד
    26/04/2015 18:21
    מנחם
  5. לא יעזור שום התחנפות מקולקלי מא”ש…

  6. חרד"ק
    26/04/2015 18:22
    מנחם
  7. חרד”ק נשאר חרד”ק…

  8. ותתחיל המלכה מאוד
    28/04/2015 00:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. עיין במפרשים…..