התרגיל של ישיבת גרודנא: לא תעבור לתל-אביב

התנגדות ראשי הישיבה או תרגיל מבריק? • הבוקר הודיעו לתלמידים: הישיבה לא תועתק לתל-אביב • בדיקת חרדים10: כלל לא נחתם חוזה עם הקמפוס בתל-אביב • אנשי הישיבה: היה סיכום עקרוני שבוטל
יוני גרין
ז' אייר התשע"ד / 06.05.2014 21:25

התנגדות ראשי הישיבה או תרגיל מבריק? תחליטו אתם: הבוקר  (שלישי) הודיעו ראשי ישיבת גרודנא בבאר יעקב לבחורים, כי הישיבה לא תועתק לתל-אביב.

כפי שפורסם לראשונה בחרדים10, בעלי המבנים בהם שוכנת הישיבה, משפחת רפול מבאר יעקב, דרשו כי הישיבה תתפנה מהמקום באופן מיידי – והישיבה נותרה עד למספר ימים לפני פתיחת זמן הקיץ ללא קורת גג. אלא ש-48 שעות לפני פתיחת ‘זמן קיץ’, הודיעו בישיב כי נמצא מבנה בתל-אביב שיאכלס את הישיבה.

עם קבלת ההודעה על המעבר לתל אביב הביעו חלק מהצוות הרוחני ורבים מהבחורים את תמיהתם על המהלך – הן בגלל הפריצות בתל-אביב, כאשר המבנה המיועד צמוד למכללה חילונית מעורבת, והן בגלל טענות על חוסר התאמה של המבנה לצרכי הישיבה.

היום התברר, כאמור, כי התכנית מבוטלת והגר”א כהנמן, םטרון הישיבה, הודיע סופית כי הוא מבטל את המעבר לתל-אביב בשל הטענות על חוסר התאמה.

אלא שמבדיקת חרדים10 עולה, כי כלל לא נחתם חוזה בין הגר”א כהנמן לרב דוד פרץ – בעלי הקמפוס בתל-אביב, וכי בין הצדדים רק התנהל משא ומתן, שכלל לא התקדם לחתימה מעשית. חתימה כזו לא היתה מתבצעת מבלי שתתקבל הסכמה מפורשת וברורה מכל ראשי הישיבה והמשגיחים, ולא לפני סיור של הרבנים בשטח.

לפי טענת חלק מהגורמים עמם שוחחנו, הפרסום אודות חתימה סופית על הסכם מעבר לתל-אביב נועדה רק לגרום לבעלי הקמפוס בבאר-יעקב לאפשר את פתיחת זמן הקיץ “עד להתארגנות לקראת המעבר”.

“הישיבה היתה במצוקה, יומיים לפני פתיחת הזמן, ורפול לא הסכים בשום אופן לאפשר את כניסת הישיבה למבנה שלו, משום שדחו אותו כבר כמה וכמה שנים בטענות כאלו ואחרות. לכן, בכדי להוכיח רצינות, החליטו לפרסם על חתימת חוזה עם קמפוס בתל-אביב. בפועל לא נחתם החוזה וראשי הישיבה משתמשים בחלון הזמן שנותר להם עד זמן אלול בכדי לאלתר קמפוס שיתאים עבור בחורי הישיבה”, אומר אחד מבחורי הישיבה בשיחה עם חרדים10.

מנגד, בסביבת הרב כהנמן אומרים, כי אמנם נכון שלא נחתם חוזה עם הקמפוס בתל-אביב, אבל היה סיכום עקרוני עם הבעלים – שבוטל בשל הטענות נגד המעבר לתל-אביב.

בשבוע האחרון ניהלה הישיבה משא ומתן על מבנים להשכרה, בין ההיתר בבאר טוביה, בביתר, בכפר אברהם ובמודיעין עילית.

מתי בפועל תעבור הישיבה מבאר יעקב? נמשיך לעקוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש מקום לעוד ישיבה בקמפוס של איתרי בבית צפפא
    07/05/2014 10:20
    דוד
  1. יש מקום לישיבה נוספת, בנוסף לישיבת איתרי המוצלחת בעצמה, בקמפוס הענק בבית צפפא-תלפיות, ירושלים.
    כיום אחד המבנים מושכר לבית-אבות מסורתי, ואחד מבתי המדרש מאוכלס רק בימים הנוראים.
    ישיבת גרודנא-באר יעקב מוזמנת לפנות לאיתרי, כדי לקבל פרטים.