רקטה מעזה נפלה בישראל; חיל האוויר תקף תשתית טרור

שי וייספיש
|
ה' אייר התשע"ה / 23.04.2015 21:36
סמוך לשעה 21:00 נשמעה בשדרות וביישובי עוטף עזה אזעקה • בצה”ל זיהו איכון של שיגור ונפילה בשטח פתוח סמוך ליישוב בשער הנגב • דו”צ: “צה”ל תקף תשתית טרור בצפון רצועת עזה. מחר תימנע כניסת מתפללים מרצועת עזה לשטח ישראל”

בסיומן של חגיגות יום העצמאות, נשמעה הערב (חמישי) אזעקת ‘צבע אדום’ בשדרות ובמספר יישובים בצפון עוטף עזה.

זמן מה אחר כך התברר כי רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

דובר צה”ל מסר לקראת חצות: “צה”ל תקף לפני זמן קצר תשתית טרור בצפון רצועת עזה. התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל היום בשעות הערב.

“בנוסף, מחר תימנע כניסת מתפללים מרצועת עזה לשטח ישראל. צה”ל לא יאפשר כל ניסיון פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל”. 

בשעה 20:58 נשמעה אזעקת צבע אדום במספר ישובים בשער הנגב ובעיר שדרות. תושבים דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים.

קודם לכן הגיב דובר צה״ל: “נשמעה אזעקת צבע אדום באזור שדרות וגבים. מדובר באזעקת אמת, ככל הנראה נפילה אחת בשטח פתוח. אין נפגעים ואין נזק. מתבצעות סריקות במרחב”.

שי חג׳ג׳, ראש המועצה האזורית מרחבים: ״אזעקה נשמעה בכמה מיישובי המועצה ונשמע פיצוץ. אין נפגעים בנפש או ברכוש. אנו נמצאים בקשר הדוק עם כוחות הביטחון. כרגע לא ידוע על מיקום הנפילה. אנו סומכים על צה״ל שידע להגיב על מנת לשמור על השקט בדרום ולא יאפשר ירי אקראי״.

גורם צבאי אומר, כי השיגור בוצע מאזור בית חאנון שבצפון הרצועה, אך לא ברור מי אחראי לשיגור.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, אמר כי האזעקה ”החרידה” את ישובי עוטף עזה והסביבה. “במידה ויתברר כי אכן היתה נפילה בשטחי ישראל אנו מצפים מהדרג המדיני להורות על תגובה חמורה ומשמעותית על ירי זה ועל כל נפילה שתתרחש בעתיד”.

המטרה, לדברי עידאן, היא ”להעביר מסר ברור לצד הפלסטיני כי מדינת ישראל ותושביה לא יסבלו טפטופי ירי, כפי שהבטיחה הממשלה בסיום מבצע צוק איתן”.

ח”כ חיים ילין מיש עתיד, לשעבר ראש מועצת אשכול, הגיב לירי הרקטה ואמר: “עבור תושבי עוטף עזה העוטפים את מדינת ישראל, יום העצמאות ה-67 הוא עדיין יום ללא תקווה”.

לדבריו, ”ממשלת ישראל חייבת לפעול ביד קשה כנגד הטרור ובמקביל לפעול מדינית כדי להגיע להסדר שיהיה בו אופק של שקט וביטחון”.

הפעם האחרונה בה נשמעה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה הייתה בסוף חודש דצמבר 2014.  בתגובה תקפו מטוסי חיל האוויר שטח אימונים של הזרוע הצבאית של חמאס באזור חאן יונס בדרום רצועת עזה.

חודש קודם לכן, ב-1 בנובמבר, רקטה שנורתה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ליד גדר הגבול. לא נשמעה אזעקה. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

הפעם הראשונה שהופרה הפסקת האש מאז מבצע צוק איתן היתה באמצע חודש ספטמבר. רקטה התפוצצה בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת במועצה האזורית אשכול. גם אז איש לא נפגע ולא נגרם נזק.