גבריאל ששון: “בתי הולכת, צוחקת, עוד שבוע היא תצא מבית חולים”

שלמה בן חיים
|
ב' אייר התשע"ה / 21.04.2015 16:32
במלאות ה’שלושים’ לפטירת שבעת ילדיו באסון השריפה בביתם שבברוקלין, אומר הרב גבריאל ששון בראיון ל’קול ברמה’: “אני רץ בין החיים ובין המתים” • וכיצד הוא מתמודד עם האסון הנורא?

הרב גבריאל ששון ששבעת ילדיו נשרפו בשבת בברוקלין בראיון לרונן כץ ברדיו ‘קול ברמה’

• שלום

וברכה.

• היום אני מבין שהזו ה’שלושים’ לטרגדיה הקשה שפקדה אתכם בערב שבת קודש בברוקלין, תתאר לנו.

“אני אגיד לך: שואלים אותי איך אני מסתדר – והתשובה היא: יום יום, אני בהכנעה מהלוייה.

“אבל זו לא הכנעה חד פעמית להכניע לרצונו של הקדוש ברוך הוא, לאהבה שלו, אלא זו הכנעה של כל רגע ורגע. אני לא יודע מה לעשות, בכוחי אני לא אסתדר. רק אני צריך לבטוח בה’ והוא יעזור לי. אני לא יכול לתכנן את זה מראש, כי אם מתכננים – זה בא מכוחי, אלא בכל זמן שאני צריך אותו אני נכנע, מתבטל אליו – ובוטח בו, וככה אני חי וככה אני מסתדר”.

• האמת הרב גבריאל, בכל פעם שאני שומע אותך ומראיין אותך, הגוף שלי עובר צמרמורות, כי אני שומע את האמונה החזקה שלך ואת ההתבטלות שלך, הרב גבריאל ששון, אל בורא עולם, שמקבל את זה באהבה. אני בטוח שגם המאזינים שומעים את זה וגם מזדעזעים בפן החיובי של המילה. אני רוצה לשאול אותך, בכל אופן מדברים שאדם שעובר אסון בסדר גודל שעברתם, יש את ה’שבעה’ שכולם מגיעים לעודד, לנחם. ביום השמיני, התשיעי והעשירי, כשחוזרים הביתה, מנסים לחזור לשגרה – מה קורה אז?

“אני אגיד לך, אני ישבתי ‘שבעה’ על ההורים שלי וזה מאד קשה, כי חוזרים לחיים מיד אחרי ה’שבעה’, אבל במקרה שלי היום זה לא ככה.

“אני קמתי מה’שבעה’, הלכתי לבית החולים להיות עם הבת שלי, עם אשתי, אני רץ בין החיים ובין המתים, לסדר את מצבות. באתי לשלושים, אני כבר שלוש פעמים באתי החודש הזה לארץ.

“אז אני עסוק. זה לא כמו רגיל. אני לא יודע, אני עוד במצב של לסדר את החיים שלי, אז אני מאד עסוק… אני מבקש מהציבור להתפלל בעבור אשתי גילה בת פרנסיס ובתי ציפורה בת גילה”.

• על הדרך תן לנו עדכון, מבחינת הרופאים – איפה זה עומד? מה קורה איתכם?

“בתי ברוך ה’ היא הולכת, היא צוחקת, היא בעזרת ה’ עוד שבוע תצא מבית חולים. אני לא יודע עוד אם הביתה או לשיקום. אשתי עדיין בהרדמה, כי המצב שלה יותר קשה, כי היא יותר מבוגרת. בתי צעירה אז היא מתאוששת מהר יותר.

“אבל כל יום יש מתקדמים לאט-לאט, ברוך ה’ כל יום יש תפילות, רואים את התוצאות”.

קברי משפחת ששון

• היום אתם עולים לקבר של הילדים המתוקים הצדיקים שלא חטאו. אתם עושים תפילה מיוחדת או שזה אירוע משפחתי מצומצם?

“לא זה לא צמצום, מי שרוצה זה בשעה שתיים בהר המנוחות דרום, אני לא ידוע בדיוק, אין לי משפחה בארץ – ואני מבקש שיבואו הציבור”.

• הקריאה שלך מן הסתם חדרה לליבות המאזינים ואלו בעיקר שנמצאים בירושלים, תבואו לשם לתפילה קצרה לעילוי נשמת הילדים הצעירים, שנקטפו. ככה אולי ניתן עוד הפעם את שמות החולים?

“גילה בת פרנסיס וציפורה בת גילה לרפואה שלימה, שתזכו לראות בקרוב את המשיח ואת תחית המתים כולם בריאים ושלמים לצידכם”.

• הרב גבריאל ששון כמו תמיד חיזקת אותנו, נקוה שהשיחה שלך ודברי המוסר שלך שאתה ככה מתבטל, אחרי גזירה קשה כזו לבורא עולם, תחדור לליבותינו ונתחזק אנחנו בימים אלו לבורא עולם.