הבית היהודי: לא נהיה ילדי הכאפות • בוז’י הרצוג: פחדנים – נמאסתם

משה כחלון תוקע את השינויים במערכת המשפט שדורשים הבית היהודי • איילת שקד: ''למישהו יש הסבר מדוע להתנגד לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים?" • ציפי לבני: "'הניחו לבית המשפט העליון"
אריה ריבקינד
ב' אייר התשע"ה / 21.04.2015 13:22

הולך ומסתבך: מפלגת הבית היהודי דרשה במשא ומתן הקואליציוני להעביר בכנסת הבאה שישה חוקים שקשורים ליחס בין מערכת המשפט לרשות המבצעת והמחוקקת, אולם הבוקר (שלישי) נודע כי יו”ר מפלגת כולנו, ח”כ משה כחלון, מתנגד לדרישות של ‘הבית היהודי’.

מנכ”ל הבית היהודי ניר אורבך, מי שממונה מטעם המפלגה על המשא ומתן הקואליציוני, הבהיר בראיון לקלמן ליבסקינד ברדיו ‘גלי ישראל’, כי ראש הממשלה חייב לקבל החלטות שימנעו את כישלון המשא ומתן ואמר כי הוא לא פוסל הליכה לאופוזיציה. 

“הכדור במגרש האחריות של ראש הממשלה”, אמר אורבך. “בלעדינו אין ממשלת ימין. אנחנו לא ניכנס בכל מחיר לממשלה. מבחינתנו, מבחינה פוליטית, כרגע האופוזיציה היא בהחלט אלטרנטיבה.

“יש מי שיגיד גם שאנחנו יכולים אחרי מה שעברנו במערכת הבחירות האחרונה לבנות את המדרגה הבאה ואת הקומה הבאה דרך שם ולא דרך הממשלה”.

מנכ”ל הבית היהודי אמר עוד כי על הליכוד לעמוד בדרישות שהוצגו לו: “אם לא נקבל את מה שאנחנו חושבים, גם מבחינת המהות לקווי היסוד של הממשלה וגם מבחינת התיקים שראויים, אז הליכה לאופוזיציה היא בהחלט אופציה.

“הציבור הדתי לאומי עבר תהליך בשנים האחרונות, אנחנו הפסקנו להיות ילדי הכאפות של המדינה. די, אי אפשר כל הזמן לתת לנו מכות ולדעת שאנחנו נזחל. אנחנו נמצאים במקום שלא ניכנס בכל מחיר”.

גם יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ איילת שקד, הציגה את עמדת המפלגה בעמוד הפייסבוק שלה: ”ביקשנו מהליכוד לקדם ביחד שני חוקים בידיעה שאי אפשר לשנות הכל. אתמול נודע לי מהתקשורת שכחלון מתנגד לשינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים ולפסקת ההתגברות.

”למישהו יש הסבר מדוע להתנגד לשינוי הרכב הוועדה?”, שאלה שקד והדגישה: ”אין בעולם סיטואציה כמו בישראל שהשופטים ממנים את עצמם ובית המשפט פוסל חוקים. אין דבר כזה בעולם”.

לדבריה, המטרה היא להשוות את מספר נציגי הרשות המחוקקת והמבצעת ומספר נציגי הרשות השופטת בוועדה לבחירת שופטים.

איילת שקדמי שיצאו למתקפה נגד הדרישות של הבית היהודי הם ראשי המחנה הציוני. ח”כ בוז’י הרצוג תקף  בדף הפייסבוק שלו וכתב: “פחדנים – נמאסתם”.

הרצוג הוסיף: “שוב מתעוררים הקולות המאיימים על בית המשפט העליון, שוב אנחנו שומעים שהממשלה שתקום פה תנסה לקשור את ידיו בצורות שונות.

“מי שמפחד משלטון החוק, ורוצה להתערב בצורה גסה בבחירת השופטים או להצר את צעדיהם, מנסה להשיג שליטה של פוליטיקאים במקום שחייב להיות נקי משיקולים פוליטיים.

“השופטים בישראל אינם מוטים ואינם מתואמים עם איש כפי שמנסים בליכוד ובבית היהודי לטעון, ורק מי שמתכנן לדרוס, לפגוע ולעוות את הערכים הבסיסיים וחוקי היסוד של ישראל מרשה לעצמו לשחק משחקים פוליטיים מסוכנים על גבו של שלטון החוק ועל גבם של הישראלים עליהם הוא שומר”.

ח”כ ציפי לבני כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: ”הניחו לבית המשפט העליון. הניחו לו גם אם הוא טועה לעיתים. הניחו לו גם אם ערכי הדמוקרטיה והשוויון זרים לכם’.

”חיילי צה״ל, בנינו, אלה ששבו הביתה בשלום ופעלו בקרב לפי הערכים המוסריים שהקנינו להם, ניצבים היום בסכנת משפטי אי צדק בבתי משפט שונים בעולם וההגנה הטובה ביותר שלהם, היא היותו של בגץ בלתי תלוי פוליטי. אל תקחו מהם את השכפ״ץ המשפטי הזה. הניחו לבית המשפט העליון”, הוסיפה לבני.

כדי להכריע, בין היתר גם  במחלוקת זו, ייפגש היום ראש הממשלה שוב, בארבע עיניים, עם משה כחלון.

השניים ינסו להגיע להסכם קואליציוני בין המפלגות. אתמול הם נועדו במשך כמה שעות וסיפרו לאחר מכן שחלה התקדמות במגעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ״אין דבר כזה בעולם שבי המשפט מבטל חוקים ?
    22/04/2015 15:39
    נתי
  1. הארה״ב בית המשפט העליון מבטל חוקים הנוגדים לחוקה