פרשיית סמינר ‘באר מרים’: בחדשות 2 פורסם הערב (ראשון) כי בת משפחתה של אחת מתלמידות המדרשה התקשרה למוקד שירות לאזרח של משטרת מוריה בירושלים, ואלו התייחסו אליה בזלזול.
קרובת המשפחה התקשרה למוקד המשטרה, בעקבות חששה כי מנהל הסמינר, אהרן רמתי, עשוי לנסות ולברוח מהארץ בימים הקרובים, ועל כן היא מבקשת להוציא נגדו צו איסור יציאה מן הארץ.
המוקדן שענה לשיחה, מתברר, התלוצץ על חשבונה ולא התייחס ברצינות לתלונתה.
כאשר האשה אמרה: “האדם מתכנן בריחה מהארץ, חייבים בדחיפות להוציא לו צו איסור יציאה”. השיב לה המוקדן: “קודם כל צריך להתקשר לבורגר ראנץ’, לאכול משהו. אפשר גם לתת שוחד למשפחת פשע מדרום העיר, שישימו חיילים”.
בהמשך הועברה האשה לשוטר שהתייחס לפנייה ברצינות רבה יותר.
ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה, כי הם רואים את המקרה בחומרה יתרה, וכי בכוונתם לבדוק אותו ולמצות בהקדם את בדיקת הטיפול המבזה והלא ראוי של השוטר בפניית האזרחית.
בתום בדיקה ראשונית התברר כי מי שהרים את הטלפון במוקד במשטרת מוריה כלל לא היה שוטר.
“בצד השני של הקו היה איש יחידת ‘נחשון’ של שירות בתי הסוהר, שהרים את הטלפון למרות שכלל אינו מוסמך ואין זה מתפקידו לעשות זאת. הוא היה במקום במקרה, כיוון שהגיע לטפל בליווי עצורים. רק בהמשך העביר את השיחה לחוקר משטרה.
“מדובר באנשי כוחות הביטחון שפועלים בשיתוף פעולה עם המשטרה, ובמשטרת ירושלים יעשו ככל שיידרש על מנת שמקרים מעין אלה לא יישנו”.