מינוי חדש בגרודנא: ה’ממשיך’ ימסור שיעור כללי ראשון

ראש ישיבת גרודנא, הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין בן ה-80 שנחלש בשנתיים האחרונות, מינה את חתנו הגאון רבי משה שמידע לממשיך דרכו בראשות הישיבה • הערב ב- 18:00: השיעור כללי הראשון
שמואל הכהן
ו' אייר התשע"ד / 06.05.2014 15:50

מינוי חדש: ראש ישיבת גרודנא, הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין בן ה-80 שנחלש בשנתיים האחרונות, מינה את חתנו הגאון רבי משה שמידע לממשיך דרכו בראשות הישיבה.

הגרד”צ משמש מגיד שיעור בגרודנא מאז היותו בגיל 28, אז גם חיבר את ספרו הראשון ‘מעגלי צדק’, עליו זכה להסכמות מהגר”י קנייבסקי זצ”ל, הרב מפוניבז’ הגרי”ש כהנמן זצ”ל, הגרא”מ שך זצ”ל, והגר”ש רוזבסקי זצ”ל.

לאחרונה נחלש מאוד ואושפז מספר פעמים בבתי חולים. הרופאים אינם מאפשרים לו למסור שיעור או לצאת לאירועים.

ראש הישיבה ממשיך לקבל קהל בביתו ושמחות ברית מילה בהן הוא סנדק מתקיימות בחדרו. לפני שנתיים מסר הגרד”צ את השיעור כללי האחרון בהיכל הישיבה, ומאז לא נמסרו שיעורים כללים בישיבה שבקרית פוניבז’ באשדוד.

היורש הטבעי של הגרד”צ היה בנו, הגאון רבי חנוך העניך קרלנשטיין זצ”ל, שנפטר בתשנ”ט בגיל 42 ממחלה קשה. הוא זכה בחייו לשמש כראש ישיבת פרשבורג ולחבר ספרים רבים על הש”ס ועל הרמב”ם. הגר”מ שמידע, הנשוי לבתו הגדולה, הרבנית גיטה – המשמשת מנהלת בית הספר בית יעקב באשקלון, ישמש כראש ישיבה החל מהערב.

הוא ימסור את השיעור כללי הראשון בהיכל הישיבה בשעה 18:00. ההחלטה על המינוי התקבלה באסיפת כל הצוות הרוחני של הישיבה בבית הגר”ש אוירבעך, בחג הפסח.

לפני כ-14 שנה, בגלל מחלוקת, התפצלה הישיבה לשניים, כאשר הגר”צ דרבקין ועמו כל צוות הישיבה עזבו ופתחו ישיבה נפרדת, תחת אותו שם. הגר”צ דרבקין מתגורר עד היום באותו בניין בו מתגורר הגרד”צ קרלנשטיין באשדוד, ובין השנים שוררת ידידות לאורך השנים, למרות המחלוקת.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה בכלל לא פשוט
    07/05/2014 01:30
    אורי
  1. חלק גדול מבני הישיבה ורבניה, וכן ממשפחת הגרדו”צ אינם מקבלים את מינויו של שמידע, לטענתם הוא סיבך את הישיבה במריבה עם כהנמן שרק הפסידו ממנה.
    צפוי פילוג נוסף בישיבה.

  2. הם חיים מפילוגים
    20/05/2014 18:48
    שמוליק
  3. ללא מריבות אין להם קיום חכו לפילוג הבא