בכיר בליכוד על הבית היהודי: “שוב פעם מאשימים את שרה בכל מה שקורה בפוליטיקה?”

שרי רוט
|
ל' ניסן התשע"ה / 19.04.2015 12:24
האשמות כי נתניהו אינו מעוניין שח”כ איילת שקד מהבית היהודי תזכה במינוי של שרה בממשלה, בגלל וטו שהטילה רעייתו שרה – מכעיסים גורם בכיר בליכוד: “הם לא למדו לקח ממערכת הבחירות?” • “הענקת שלושה תיקים למפלגה שהשיגה שמונה מנדטים בלבד הם ‘טו מאצ” • טוען: “החרדים בודקים בזכוכית מגדלת מה שהליכוד נותן לבית היהודי”

הזעם במפלגת ‘הבית היהודי’ על שאינם מתקדמים במשא ומתן הקואליציוני, הוביל להפצת ידיעות בתקשורת לפיהן, כביכול, מי שאשמה בתקיעת מקלות בגלגלי המו”מ היא שרה נתניהו, והכל משום שהטילה וטו על קידומה של ח”כ איילת שקד לתפקיד שרה.

בשיחה עם בכיר בליכוד, הוא נשמע זועם. “הם לא למדו לקח ממערכת הבחירות? שוב מאשימים את שרה בכל מה שקורה בפוליטיקה הישראלית?”

לדבריו, “עם תחילת המשא ומתן היו אלו דווקא המפלגות החרדיות שהביעו כעס הקשור למשקעי העבר שלהם מול מפלגת הבית היהודי. הם נתנו לנו להבין כי טוב יעשה ראש הממשלה, אם לא יפזר למפלגה מדי הרבה תופינים”.

הבכיר הוסיף: “הענקת שלושה תיקים למפלגה שהשיגה שמונה מנדטים בלבד הם ‘טו מאצ’ (-הרבה מדי). מדוע ש”ס, שהשיגה הישג כמעט דומה של 7 מנדטים, תקבל פנים ודתות בלבד, בעוד שנפתלי בנט דורש שלושה תיקים, לא פחות, אחד מהם לאיילת שקד?”, הוא תוהה.

נכון שנפתלי בנט מנופף בהבטחה לפיה תמורת הסכמתו לפרק את הממשלה הקודמת הובטח לו תיק הבטחון (נתניהו נסוג מההבטחה, לאחר שהבית היהודי צנחה במספר המנדטים) – ובכל זאת, שלושה תיקים, אומרים בליכוד, זה מוגזם.

הבכיר אומר עוד, כי “באופן מעשי המפלגות החרדיות בודקות בזכוכית מגדלת את מה שהליכוד ייתן לבית היהודי”.

לשאלתי, והרי ראשי דגל התורה נפגשו עם ח”כ איילת שקד, ולכאורה היחסים בין המפלגות השתפרו לאחרונה, טוען הבכיר: “מדובר במצג שווא, נפגשים לשם פגישה בלבד, אולי כדי להראות שהפגישה נערכת גם עם יעקב אשר, שלמרות שאינו ח”כ הוא בכיר ונחשב”.

“שרה, בכל מקרה, אינה מעורבת”, הוא חוזר ומבהיר.

באשר למגעים עם יהדות התורה, טוען הבכיר: “עיקר הבעיות קשורות כעת לנושא הגיור, הגיוס והחינוך. בשאר הנושאים יהדות התורה סגורה”.