המפכ”ל גילה: יש 6 עדי מדינה; כתבי אישום יוגשו נגד בכירים

"החקירה תסתיים עד אמצע-סוף מאי" • אתר ניוז 1: "דנינו עבר על צו האוסר לפרסם קיומם של עדי מדינה בפרשה - עבירה שהעונש עליה עד 6 חודשי מאסר" • לפחות 12 בכירים, בהם קירשנבאום ומיסז'ניקוב, חשודים בכ-15 תתי-פרשיות שחיתות
אליעזר היון
ל' ניסן התשע"ה / 18.04.2015 21:57

מפכ”ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו גילה באירוע ‘שבתרבות’ בבאר שבע כי פרשת השחיתות הגדולה, בה מעורבים בכירים במפלגת ישראל ביתנו – ‘פרשה 242’ – הגיעה לישורת האחרונה. “אני מעריך שהחקירה תסתיים עד אמצע-סוף מאי”, אמר דנינו.

בריאיון לוואלה חדשות, הוסיף המפכ”ל כי המשטרה צפויה להמליץ על הגשת כתבי אישום בפרשה.

 “יש לנו כבר שישה עדי מדינה בתיק הזה”, חשף המפכ”ל באירוע ‘שבתרבות’ והוסיף: “פרשה 242 כל כך חמורה ורחבה, ונוגעת לכל כך הרבה אנשים. אף אחד במדינת ישראל לא היה רוצה שנמתין עד אחרי הבחירות”.

המפכ”ל הדגיש כי הוא לא זוכר פרשה שבה יש שישה עדי מדינה ואמר, כי מדובר בפרשה עם חשד לשחיתות ולגניבת כספי ציבור “מהחמורות ביותר”, ולכן “החלטנו לפתוח בחקירה גלויה”.

לפי וואלה, המשטרה הצליחה לשכנע שישה חשודים, שמעורבותם שולית באופן יחסי, לחתום על הסכמי עד מדינה, שסייעו לחוקרים להגיע ללפחות 12 החשודים הפוטנציאליים בדרג הבכיר.

על החשודים הבכירים נמנים סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום, שר התיירות לשעבר סטס מיסז’ניקוב וראש מטה מפלגת ישראל ביתנו דאוד גודובסקי. 

בין החשודים הנוספים, שעל פי ההערכה המשטרה תמליץ להעמידם לדין, מנכ”ל משרד התיירות רמי כהן, שסייע לכאורה במנגנון העברות הכספים, ומנכ”ל חברת נ.ת.ע. אלכס ויז’ניצר.

גורמים נוספים שמעורבים בפרשה, בהם ראשי מועצות, צפויים להופיע אף הם ברשימת ההמלצות להעמדה לדין.

בדבריו בשבת, מתח המפכ”ל ביקורת עקיפה על ראש הממשלה כשאמר: “מאז הבחירות המצב נהיה קשה. בכל שבוע יש אמירה ועוד הקצנה, למה. כולנו צריכים לשים את השלום בראש מעיינינו, מראש הממשלה ועד אחרון האזרחים”.

עוד הבטיח דנינו: “נילחם בשחיתות בכל דרך למען אזרחי מדינת ישראל. אנחנו מנסים לרוץ כמה שיותר מהר קדימה. אני מעריך שנסיים את החקירה עד אמצע-סוף מאי ונעביר את התיק עם המלצותינו”.

מפכ”ל המשטרה בחר גם להתייחס לביקורת הקשה שהטיח שר החוץ במשטרה בתקופת הבחירות: “אני לא שופט אף אחד על דברים שאמר בתקופת בחירות. מוטב לזכור את מעמדך תפקידך ואחריותך לפני שאתה מוציא הצהרות”.

פאינה קרישנבאום

ומה באשר לכניסתו פוליטיקה?דנינו הדגיש כי הדבר לא בתכניות שלו, והבהיר כי הוא גם לא יתמודד לתפקיד פרקליט המדינה, ועם זאת לא שלל חבירה עתידית לאחת המפלגות הפוליטיות: “אני לא פוסל הליכה לפוליטיקה, אבל אני עדיין לא שם”.

בעקבות הגילוי, טוען אתר ניוז 1 כי מפכ”ל המשטרה, הפר בדבריו בארוע ‘שבתרבות’ צו איסור פרסום, כאשר חשף את קיומם של שישה עדי מדינה.

כתב האתר איתמר לוין מסביר כי בית משפט השלום בראשון לציון, בו התקיימו הדיונים במעצרים של המעורבים בפרשה, הוציא – לבקשת המשטרה – צו האוסר לפרסם את קיומם של עדי מדינה בפרשה, מספרם וכל פרט אחר עליהם. כמקובל בצווים כאלו, גם עצם קיומו של הצו היה אסור בפרסום.

לפי האתר, למרות שהמשטרה היא שביקשה את הצו, אין לה – ולאיש מטעמה, כולל המפכ”ל – סמכות להפר אותו באופן חד-צדדי, והיא יכולה רק לבקש מבית המשפט להסיר אותו. העונש המירבי על הפרת צו איסור פרסום הוא שישה חודשי מאסר, מעבר לעובדה שמדובר גם בבזיון בית המשפט שעליו יש סנקציות נפרדות.

חשיפת עדי המדינה, היא למעשה חשיפת חומר חקירה מוכמן, והמפכ”ל עבר על צו איסור הפרסום בדבריו בראיון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות