חתן חידון התנ”ך העולמי תשע”ד: ישראלי שירד לקנדה

איתן עמוס בן ה-18 הוא חתן התנ"ך הראשון מקנדה • עד גיל 11 התגורר בקרני שומרון • סגניתו: תפילה ברנסון מרחובות • ומה בישר נתניהו למנחה הטקס, אבשלום קור?
נחמן וייס
ו' אייר התשע"ד / 06.05.2014 14:39

 איתן עמוס, בן 18, תושב קנדה, הוא חתן חידון התנ”ך העולמי לשנת תשע”ד. החידון התקיים בתיאטרון ירושלים במעמד ראש הממשלה, יו”ר הכנסת ושר החינוך.

עמוס, תלמיד ישיבת אור חיים בטורנטו, הוא החתן הקנדי הראשון, והחתן השני מזה כ-20 שנים שמגיע מהתפוצות, אם כי גם הוא התגורר עד גיל 11 בקרני שומרון.

בתואר הסגנית הוכתרה, תפילה ברנסון מרחובות. במקום השלישי זכה איתמר כליפא מישיבת שעלבים, ובמקום הרביעי תמר ג’ינלי מאשדוד. במקום החמישי – ניב קוצר גם הוא מאשדוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את המתמודדים ואמר: “ארץ ישראל היא הארץ שלכם, היא הארץ של כל העם היהודי. התנ”ך זה הספר של כולנו, הוא ההיסטוריה שלנו, והוא מכיל את הערכים שעליהם חונכנו, את אמונתנו, שאיפותינו ותפילותינו. התנ”ך הוא הספר של העם היהודי שאתם חלק ממנו. אני מאחל לכם הצלחה רבה. הדבר הכי חשוב שתזכרו הוא שזאת הארץ שלכם, זאת המדינה שלכם, זה העם שלכם, זה הספר שלכם”.

במהלך האירוע נרשם רגע של אתנחתא קומית, כשלפני שנתניהו הציג את שאלת ראש הממשלה, הוא בישר למנחה המיתולוגי, ד”ר אבשלום קור, על לידת נכדו שעה קלה קודם לכן. קור הגיב: “מקורות המידע שלך הם משהו” – ונתניהו השיב: “זו פריבילגיה של ראש הממשלה”.

נתניהו גם אמר בהומור כי הוא משתאה כיצד ארע שבנו, שהשתתף בחידון לפני שנתיים, נכשל בשאלת ראש הממשלה. “במדינה מתוקנת כמו סוריה למשל, זה לא היה קורה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נו, אין איזו תגובה בנוסח
    07/05/2014 09:55
    דוד
  1. “לא מעניין, עוד טקס של הציונים ועוזריהם”?

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   07/05/2014 19:28

      כשהוא היה קטן ולא היה יכול לבחור והנה ב”ה שנה הבאה הוא בא ללמוד בישיבה בארץ.