המפכ”ל על הדריסה בירושלים: “החשד הוא שמדובר בפיגוע”

בעקבות תחקור הנהג הערבי שפגע בשלום יוחאי שרקי ז"ל ובשירה קליין שעמדה לצידו בתחנת אוטובוס, ואיסוף הממצאים בזירה, גוברת ההערכה אצל גורמי הבטחון: אירוע דריסה על רקע לאומני • המשפחה: "יקרינו נרצח בידי בן עוולה" • משפחתה של קליין: התפללו לרפואתה • עורך דינו של הנהג: "תאונת דרכים רגילה, סבירה בנסיבות היום בו ירד גשם עז"
חיים טוויל
כ"ז ניסן התשע"ה / 16.04.2015 14:20

ממשטרת ירושלים נמסר בצהריים (חמישי), כי בעקבות תחקור הנהג הערבי שפגע בשלום יוחאי שרקי ז”ל ובשירה קליין בת 20 שנפצעה קשה, ואיסוף הממצאים ראשוניים בזירה, מתחזק החשד שהדריסה היתה פיגוע מכוון.

יחד עם זאת מדגישים במשטרה, כי החקירה במשטרה ובשירות הביטחון הכללי נמשכת.

המפכ”ל רב-ניצב יוחנן דנינו אמר היום כי ההערכה הרווחת במשטרה לאור חקירת אירוע הדריסה אמש שבו נהרג שלום שרקי היא שמדובר באירוע טרור. “החשד הראשוני הוא שמדובר בפיגוע, בעיקר לאור העובדה שהאירוע התרחש בערב יום השואה”, אמר דנינו בביקור באוניברסיטה העברית. “אני רואה את האירוע בחומרה רבה”.

בתוך כך האריך בית משפט השלום בירושלים בחמישה ימים את מעצרו של חאלד קורטינה, בן 37 תושב ענאתה החדשה שבמזרח ירושלים, החשוד במעשה.

עורך דינו של קורטינה הכחיש בשמו את החשדות המיוחסים לו והסביר כי הסיבה לתאונה מקורה בתנאי הדרך והגשם שירד. “בית המשפט דחה את בקשת המדינה להארכת מעצר בפרק זמן של שמונה ימים ומעצר מרשי הוארך עד יום שני.

“מרשי מכחיש כל מעורבות בלתי חוקית מלבד הטענה שמדובר בתאונת דרכים רגילה, סבירה בנסיבות היום: גשם עז ירד ומרשי סבור שבסופו של דבר בית המשפט ישחרר אותו”.

הלוויתו של שלום יוחאי שרקי ז”ל בן ה-25, תצא בשעה 17:00 מבית ההלוויות הספרדי בגבעת שאול.

שרקי הוא בנו של הרב אורי שרקי, ראש התוכנית הישראלית במכון מאיר ורב קהילה בקריית משה בירושלים ואחיו של כתב ערוץ 2 יאיר שרקי.

המשפחה פרסמה הבוקר הודעה: “ברוך דיין האמת נכדנו, בננו ואחינו אהוב ואוהב שלום יוחאי שרקי הי”ד שנרצח בידי בן עוולה השיב נשמתו בטהרה לבוראו בירושלים עיר הקודש”.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: מצבה של שירה קליין אשר נפגעה אמש בצומת הגבעה הצרפתית קשה אך יציב, והיא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם. כשהיא מונשמת ומורדמת.

אמה של שירה -עדה, מסרה כי משפחת קליין משתתפת בצערה של משפחת שרקי ומבקשת להתפלל להחלמתה המלאה של שירה בת אדל עדה.

נהג הרכב נלכד תחילה בתוך הרכב ולאחר מכן חולץ ופונה לקבלת טיפול רפואי במצב קל. הוא נשוי ללא ילדים וללא עבר פלילי. לאחר שהושלמו הבדיקות בבית החולים הוא הועבר לחקירת שב”כ. אין בעברו מעצרים קודמים.

הפיגוע התרחש סמוך לחצות, בשעה שהשניים המתינו בסמוך לתחנת אוטובוס בשדרות חיים בר-לב פינת שדרות אשכול. חובשים ופראמדיקים של מד”א ואיחוד הצלה שהגיעו למקום, העניקו לשניים טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים הדסה עין כרם.

מבירור ראשוני עולה כי נהג הרכב הגיע בנסיעה מכיוון המטה הארצי לכיוון הגבעה הצרפתית, סטה ממסלולו ופגע בשניים כשעמדו בתחנת האוטובוס הסמוכה לפסל הלבן.

דוד דלפן ואהרון אדלר, פראמדיקים של מד”א שטיפלו בפצועים, סיפרו: “כשהגענו ראינו רכב מעוך שנבלם בעמוד של רמזור. סמוך לתחנת האוטובוס היו מוטלים שני פצועים קשה, גבר כבן 30 מחוסר הכרה שסבל מפגיעת ראש קשה, וצעירה כבת 20 שסבלה גם היא מפגיעת ראש, והייתה בהכרה מעורפלת.

“הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם במהירות תוך טיפול רפואי לבית החולים כשהם מורדמים ומונשמים. נהג הרכב שנלכד בכסא טופל על ידנו בשטח ובהמשך פונה באמבולנס לבית החולים”.

שמואל דהוקי, מתנדב איחוד הצלה שטיפל גם הוא בפצועים, סיפר: “כשהגעתי לזירה נתקלתי בתאונה עם מעורבות הולכי רגל ששהו בתחנת אוטובוס סמוך לפסל הלבן שבצומת. הענקנו טיפול רפואי ראשוני לגבר ולאישה שנפצעו באורח קשה מאוד ואיבדו את ההכרה. נהג הרכב נפצע באורח קל. הנפגעים פונו לחדר הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם”.

שלום יוחאי ז”ל היה בוגר ישיבת בני צבי שבבית אל, ואף שימש בה כמדריך לאחר שירותו הצבאי.

בישיבה סיפרו הבוקר לערוץ 7: “שלום היה בחור מקסים, מלא בשמחת חיים, עם חיוך ענק ותמידי על פניו. שלום היה מלא באהבת אדם. כולו נתינה ושמחה. שלום תמיד העלה את מצב הרוח בסביבתו, לפעמים רק מעצם נוכחותו.

“שלום חינך את חניכיו בהצלחה גדולה למידות טובות, נתינה , אהבת ה’ ויראת שמים, והכל באהבה ובמסירות ללא גבולות”, מציינים בישיבה ומדגישים, כי “בצד היותו בחור מלא בערכים ובמידות טובות, שלום ניחן גם בכוחות גדולים של עשייה וארגון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תג מחיר!!
    16/04/2015 14:27
    ג'ינג'י
  1. עד שהיהודים לא יפסיקו לשתוק הטרור ימשיך!!!!! אנחנו לא יכולים לשתוק יותר!!! אז להתחיל לתמוך בתג מחיר כדי שלא יהיו לנו הפיגועים הבאים