ההרוג באירוע הדריסה אמש בירושלים: שלום יוחאי שרקי

הצעיר שנהרג: שלום יוחאי שרקי ז"ל, בן 25 • בנו של הרב אורי שרקי, ראש התוכנית הישראלית במכון מאיר ורב קהילה בקריית משה, ואחיו של כתב ערוץ 2, יאיר שרקי • מצב הצעירה שנפגעה קשה • השב"כ: הדורס ייחקר לאחר סיום בדיקתו בבית החולים
חיים טוויל
כ"ז ניסן התשע"ה / 16.04.2015 09:20

הצעיר היהודי שנהרג באירוע הדריסה אמש בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים הוא שלום יוחאי שרקי ז”ל בן 25.

שרקי הוא בנו של הרב אורי שרקי, ראש התוכנית הישראלית במכון מאיר ורב קהילה בקריית משה בירושלים ואחיו של כתב ערוץ 2 לענייני דתות יאיר שרקי.

המשפחה פרסמה הבוקר הודעה: “ברוך דיין האמת נכדנו, בנינו ואחינו אהוב ואוהב שלום יוחאי שרקי הי”ד שנרצח בידי בן עוולה השיב נשמתו בטהרה לבוראו בירושלים עיר הקודש“.

מאוחר יותר הודיעה המשפחה: “הלוויתו של שלום שרקי האהוב והיקר שלנו תצא היום כ”ז בניסן תשע”ה מבית הלוויות הספרדי בגבעת שאול בשעה 17:00”.

צעירה כבת 20 נפצעה גם היא באורח קשה מאוד בראשה והיא מורדמת ומונשמת.

נהג הרכב, בן 37, תושב ענאתה החדשה שבמזרח ירושלים, נפצע באורח קל. לפי כוחות הביטחון, אין בעברו מעצרים קודמים, והוא הועבר לחקירת שרות הביטחון הכללי לאחר השלמת הבדיקות הרפואיות בבית החולים הדסה עין כרם. “בשלב זה כלל כיווני החקירה נבדקים, לרבות האפשרות כי מדובר בפיגוע מכוון”, נמסר משב”כ.

האירוע התרחש סמוך לחצות, בשעה שהשניים המתינו בסמוך לתחנת אוטובוס בשדרות חיים בר-לב פינת שדרות אשכול. חובשים ופראמדיקים של מד”א ואיחוד הצלה שהגיעו למקום, העניקו לשניים טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים הדסה עין כרם.

מבירור ראשוני עולה כי נהג הרכב, תושב צפון ירושלים, הגיע בנסיעה מכיוון המטה הארצי לכיוון הגבעה הצרפתית, סטה ממסלולו ופגע בשני האזרחים שהיו בתחנת האוטובוס הסמוכה לפסל הלבן.

דוד דלפן ואהרון אדלר, פראמדיקים של מד”א שטיפלו בפצועים, סיפרו: “כשהגענו ראינו רכב מעוך שנבלם בעמוד של רמזור. סמוך לתחנת האוטובוס היו מוטלים שני פצועים קשה, גבר כבן 30 מחוסר הכרה שסבל מפגיעת ראש קשה, וצעירה כבת 20 שסבלה גם היא מפגיעת ראש, והייתה בהכרה מעורפלת.

תאונה, ירושלים

“הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם במהירות תוך טיפול רפואי לבית החולים כשהם מורדמים ומונשמים. נהג הרכב שנלכד בכסא טופל על ידנו בשטח ובהמשך פונה באמבולנס לבית החולים”.

שמואל דהוקי, מתנדב איחוד הצלה שטיפל גם הוא בפצועים, סיפר: “כשהגעתי לזירה נתקלתי בתאונה עם מעורבות הולכי רגל ששהו בתחנת אוטובוס סמוך לפסל הלבן שבצומת. הענקנו טיפול רפואי ראשוני לגבר ולאישה שנפצעו באורח קשה מאוד ואיבדו את ההכרה. נהג הרכב נפצע באורח קל. הנפגעים פונו לחדר הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם”.

שלום יוחאי ז”ל היה בוגר ישיבת בני צבי שבבית אל, ואף שימש בה כמדריך לאחר שירותו הצבאי.

תאונה, ירושלים

בישיבה סיפרו הבוקר לערוץ 7: “שלום היה בחור מקסים, מלא בשמחת חיים, עם חיוך ענק ותמידי על פניו. שלום היה מלא באהבת אדם. כולו נתינה ושמחה. שלום תמיד העלה את מצב הרוח בסביבתו, לפעמים רק מעצם נוכחותו.

“שלום חינך את חניכיו בהצלחה גדולה למידות טובות, נתינה , אהבת ה’ ויראת שמים, והכל באהבה ובמסירות ללא גבולות”, מציינים בישיבה ומדגישים, כי “בצד היותו בחור מלא בערכים ובמידות טובות, שלום ניחן גם בכוחות גדולים של עשייה וארגון”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות