סיוט: צעירה גילתה שהיא אלרגית למים • אז מה היא עושה?

חייה של אלכסנדרה אלן הפכו לסיוט בגיל 15 כשגילתה שגופה אלרגי למים ושהות מעט ממושכת בבריכה או במקלחת עלולה לסכן את חייה • אלן: "ההרגשה כאילו העור שלך מתקלף עד שנשארת ממנו שכבה אחת"
אליעזר היון
כ"ו ניסן התשע"ה / 15.04.2015 13:37

תשעת הימים, לאחינו האשכנזים, נחשבים לתקופה לא קלה לאור העובדה שרבים לא נוהגים להתקלח בימים אלו, כחלק ממנהגי האבילות על חורבן בית המקדש. אלא שעבור צעירה אנגלית בשם אלכסנדרה אלן מדובר במציאות יומיומית. הסיבה: היא אלרגית למים.

המחלה המוזרה בה לוקה הצעירה בת ה-17 נדירה במיוחד, ורק 35 אנשים נוספים בעולם סובלים ממנה.

אלן  לוקה במחלה הנקראת ‘אורטיקריה אקווגנית’, ואחד מהסימפטומים שלה היא פריחה קשה ואפילו דימום פנימי לאחר שהות במים.

הפעם הראשונה בה ידעה אלכסנדרה כי משהו אינו כשורה היתה כשיתה בת 15, כאשר לאחר שהות בבריכה גילתה שהיא סובלת מפריחה חמורה. בבית החולים גילו כי היא לוקה גם בדימום פנימי ובקשיי נשימה.

אלן חיפשה באתרים רפואיים אבחנה למחלה המוזרה, ובאחד מהם גילתה את התסמונת הנדירה שהתאימה לסימפטומים שזיהתה.

לרופא בבית החולים לא נותר אלא לאשש את אבחנתה. “אתה מרגיש כאילו העור שלך מתקלף עד שנשארת ממנו שכבה אחת, אך אתה לא יכול לגרד אותה כי אז הוא ישבר ועלול לדמם”, צוטטה הצעירה באתר הדיילי מייל.

לא רק מים מסוכנים ללוקים במחלה המוזרה, אלא אפילו זעה מרובה עלולה להוביל לאסון. אלן מספרת כי היא משתדלת לעשות פעילות רק בטמפרטורה קרירה כדי לא להזיע.

ואיך בכל זאת מצליחה אלן להתקלח?

לדבריה היא עורכת מקלחות קרות ומהירות שלש פעמים בשבוע בלבד, כדי לא לסכן את גופה. “אחרת אתה מרגיש כאילו טבלת בתוך חבית של חומצה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות