בניין סמוך ל-770 נרכש תמורת 2.5 מיליון דולר: הספרייה תורחב

הושלמה רכישת הבניין הממוקם ליד מרכז העולמי של חסידי חב"ד-770 • הרוכש: ה'מרכז לענייני חינוך' של חב"ד שהתמודד מול המשיחיסטים • "הרכישה תאפשר לספרייה של אגודת חב"ד להתרחב"
יוני גרין
ו' אייר התשע"ד / 06.05.2014 11:48

שמחה בחב”ד:  אתר ‘ליובאוויטש.קום’ דווח הלילה כי הושלמה רכישת הבניין הממוקם ליד מרכז העולמי של חסידי חב”ד-770 בשכונת קראון-הייטס שבברוקלין. הרוכש: ה’מרכז לענייני חינוך’ של חב”ד.

לפני כשנה הוצע הבית, שמספרו 760, למכירה על-ידי בני משפחתו של החסיד רבי מאיר איטקין ע”ה. הדיווח פורסם בכלי-תקשורת בולטים בישראל ובארה”ב והוכתר כ”פיסת הנדל”ן הכי מבוקשת בניו יורק”.  ה’מרכז לענייני-חינוך’ הודיע אז: “בין המשרד למשפחה מתקיימים שיחות חיוביות בנוגע לרכישת הבית”.

בצהרי יום שני נחתם השלב האחרון של הרכישה, בסכום העומד על קרוב ל-2.5 מיליון דולר. סגירת העסקה התאפשרה בזכות מספר אנשי עסקים, שגייסו את הכסף הנדרש. ה’מרכז לענייני חינוך’ השקיע מאמצים ברכישה, מאחר וגם עסקני פלג המשיחיסטים ביקשו לרכוש את הבניין הסמוך למרכז החסידות.

על-פי התכנית, הבית יהפוך לחלק מספריית ‘אגודת-חסידי-חב”ד’, בניהולו של הספרן  הגאון רבי שלום בער לוין, הנחשבת לספריה הפרטית היהודית הגדולה בעולם. “הרכישה תאפשר לספרייה, שהפכה למקום חשוב עבור חוקרים והיסטוריונים ברחבי העולם, להרחיב את האוסף שלה”, דווח ב’ליובאוויטש.קום’.

במהלך התקופה בה התנהלו המגעים בין בני משפחת איטקין לבין ה’מרכז לענייני חינוך’, עדיין התגוררו בבית המשפחה דיירים ששכרו חלק מהבניין.  ביום חמישי האחרון תועד פינוי של אחד הדיירים, שתקופת השכירות שלו נגמרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות