בצאנז: “מחפשים סגולות משונות. הצניעות היא הסגולה הכי מקורית”

אלי שוורץ • צילום: שוקי לרר
|
כ"ו ניסן התשע"ה / 15.04.2015 11:52
אלפי חסידי צאנז השתתפו ב’טיש המרכזי’ לרגל הילולת ראש שושלת צאנז ה’דברי חיים’ זי”ע בקרית צאנז • האדמו”ר מצאנז נשא דרשה מיוחדת נגד “המודרניזציה הפושטת בבתי ישראל”

אמש (שלישי) התאספו אלפי חסידי צאנז לטיש המרכזי, לרגל יום ההילולא של ראש שושלת צאנז בעל ה’דברי חיים’ זי”ע – בקרית צאנז בנתניה, בראשות  נכדו האדמו”ר מצאנז.

במהלך הדרשה המסורתית שנשא האדמו”ר, הוא הרחיב בשיחה מיוחדת על קדושת וטהרת הבית היהודי בצניעות וקבע כי על כל אחד ואחד שהולך בדרכו של  בעל ההילולא חובה לשמור עליהם.

האדמו”ר מצאנז ציין כי הגר”ש ואזנר זצ”ל, פוסק הדור שנפטר זה עתה, היה מהלוחמים ומעצבי שמירת הלבוש והפיאות כהלכה, כאשר ידוע שיטת ה’דברי חיים’ בכלל הייתה נגד “פאה נוכרית”.

האדמו”ר עורר את הציבור להימנע מללכת אחרי המודרניזציה הפושטת בבתי ישראל. “אנשים מחפשים היום סגולות שונות ומשונות. הצניעות היא הסגולה הכי מקורית במשנת חז”ל והזוהר”.

בהמשך הדרשה נשא האדמו”ר משא במשנת החינוך לצאצאים, על החוב לדעת ולשנן את ה’אל תיטוש תורת אמך’ – שחייבים ללכת בדרכי אבות ולא לשנות בכהוא זה.

בסיום דברי התורה נערך ‘מעמד כבוד התורה’, כשבמהלכו התעטרה קבוצה גדולה של בחורים בתואר “החבר” – לאחר שעמדו בכור המבחן על 600 דפי גמרא, רש”י ותוס’ בהצלחה.