מתמודד נוסף על נשיאות ארה”ב: הרפובליקני מרקו רוביו

רוביו בן ה-44 נחשב להבטחה גדולה, כשמחד הוא מחזיק בעמדות שמרניות בתחומי הכלכלה, אך מאידך מגיע ממשפחת מהגרים מקובה • הוא מצטרף לסנטורים ראנד פול וטד קרוז מהמפלגה הרפובליקנית, ולהילארי קלינטון מהדמוקרטית
אליעזר היון
כ"ה ניסן התשע"ה / 14.04.2015 08:53

מתמודד נוסף על התפקיד הנחשק בעולם: הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו הודיע אתמול (שני) על התמודדותו בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016.

בכך מצטרף רוביו לסנטורים ראנד פול וטד קרוז מן המפלגה הרפובליקנית, ולהילארי קלינטון מן המפלגה הדמוקרטית, שהכריזו כבר על התמודדותם על תפקיד נשיא ארה”ב.

רוביו, בן 44, נחשב למועמד צעיר ומבטיח.

מחד הוא מחזיק בדעות שמרניות ביותר בתחומי הכלכלה והחברה ובכך הוא משתייך לאנשי “מסיבת התה” השמרניים שתפסו בשנים האחרונות עמדות כוח רבות במפלגה, אך מצד שני, בדומה לאובמה, הוא מגיע ממשפחת מהגרים – במקרה שלו מקובה –  שדובר ספרדית כשפת אם, קורץ למרכז האמריקני שמתלבט בין שתי המפלגות.

רוביו התמודד בגיל 28 לחבר בבית הנבחרים של מדינת פלורידה, ובהמשך נבחר לתפקיד יושב ראש בית הנבחרים של פלורידה. בשנת 2009 נבחר לסנאט הפדרלי ברוב גדול ומאז מכהן כסנטור.

בתוך כך זוכה מועמדותה של קלינטון למתקפות חריפות מן הצד הרפובליקני. ג’ב בוש, מושל פלורידה לשעבר שעדיין לא הכריז על מועמדותו, אך נחשב למועמד מוביל, קרא לציבור “לשאוף לעתיד טוב יותר מזה של אובמה-קלינטון. מדיניות החוץ הזו פגמה ביחסים עם בעלי הברית שלנו, וחיזקה את האויבים שלנו”, אמר.

גם המועמד טד קרוז תקף את קלינטון בסרטון שפרסם ובו אמר: “קלינטון הפכה את העולם למקום פחות בטוח. ממשל של הילרי קלינטון לא יהיה שונה מממשל אובמה. האם אמריקה רוצה כהונה שלישית של אובמה, או שאנחנו מוכנים להנהגה שמרנית נחושה?”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות