כעת זה רשמי: הילרי קלינטון תרוץ לנשיאות ארצות הברית

יו"ר קמפיין הבחירות של הלרי קלינטון הודיע לתומכיה המרכזיים: שרת החוץ לשעבר תתמודד לנשיאות בבחירות 2016 • על פי הסקרים האחרונים, כ-60% מהדמוקרטים רוצים שהיא תהיה המועמדת של מפלגתם
יוני גרין
כ"ד ניסן התשע"ה / 12.04.2015 22:41

מזכירת המדינה לשעבר של ארה”ב, הילרי קלינטון, הודיעה הערב (ראשון) רשמית כי תתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית.

קלינטון, רעייתו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון, שהפסידה לפני בחירות 2008 בהתמודדות על המועמדות לברק אובמה, עשויה כעת לזכות בתמיכתו.  אמש הביע בה הנשיא אובמה תמיכה ואמר: “אני סבור שהיא תהיה נשיאה טובה”.

קלינטון,  בת ה-67, צפויה להיבחר בקלות יחסית למועמדת המפלגה הדמוקרטית. על פי סקרים אחרונים, כ-60% מהדמוקרטים רוצים שהיא תהיה המועמדת של מפלגתם בבחירות לנשיאות.

קלינטון היא המתמודדת הראשונה מטעם המפלגה הדמוקרטית המודיעה על כוונתה להתמודד לנשיאות ארצות הברית.

אם תיבחר קלינטון לנשיאות ארצות הברית היא תהיה השנייה לעשות היסטוריה בתוך 8 שנים בלבד: לאחר הנשיא השחור הראשון של ארה”ב היא תהיה הנשיאה הראשונה בהיסטוריה של המדינה.

אלא שבדרך אל היעד הנכסף קלינטון עשויה להיתקל ביריב ממשפחה המוכרת לה היטב: משפחת בוש.

ג’ב בוש, בנו של הנשיא לשעבר ג’ורג’ בוש אותו ניצח בעלה, ביל קלינטון, ואחיו של הנשיא שקדם לאובמה – ג’ורג’ וו’ בוש, מוזכר כמועמד מוביל אפשרי מטעם הרפובליקנים אולם טרם הודיע רשמית האם יתמודד.

קלינטון הפגינה לאורך השנים סולידריות עם מדינת ישראל.

כך למשל במהלך מבצע צוק איתן הטילה את האחריות ללחימה על החמאס, בניגוד לבכירים אחרים בארצות הברית. בשנים האחרונות עמדה בנאומיה השונים על הקשר הטוב עם מדינת ישראל ולא פעם ציינה כי מדובר בבת ברית חשובה וחזקה עבור ארצות הברית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות