ל”ג בעומר בפתח: יוקם חפ”ק של משרד התחבורה

לקראת ארועי ל"ג בעומר: ח"כ מנחם אליעזר מוזס נפגש עם ראש זרוע מבצעית של אגף התנועה הארצית • איך מתכננת המשטרה למנוע כאוס ביום ההילולא ל"ג בעומר במירון?
כ"ד ניסן התשע"ה / 12.04.2015 21:32

לקראת ארועי ל”ג בעומר: ח”כ מנחם אליעזר מוזס נפגש עם ראש זרוע מבצעית של אגף התנועה הארצית נצ”מ אילן מור.

מטרת הפגישה: לחדד מסרים ולוודא שאכן כל מי שהמבקש להגיע למירון יוכל לעשות זאת באופן הבטוח והמהיר ביותר, וכי המשטרה תעשה הכל כדי לעודד הגעת הציבור כולו – ולא להיפך.

בשנה שעברה נוצר מצב של “צוואר בקבוק”, בשעה שעשרות אלפי מתפללים ירדו מאתרא קדישא מירון, בבת אחת, בשעות הערב, ללא תאורה מתאימה והעדר הכוונה לחניונים.

הדבר יצר אנדרלמוסיה גדולה, עד כדי סכנה ממשית לשלום הציבור. אנשים ירדו אל הכביש בנסיון להגיע אל האוטובוסים ולמעשה חסמו את נתיבי הגישה – מה שגרם לעיכוב של שעות בעליית אנשים לאוטובוסים אשר היו אמורים להובילם למחוז חפצם.

בפגישה נותחו כל הכשלים שהיו בשנה שעברה ובשנים שקדמו לה.

נצ”מ אילן מור הציג בפני ח”כ מוזס את התכניות והמפות של האזור, אשר הופקו תוך תכנון רב ומתן פתרונות לליקויי השנים עברו.

לדבריו, גם השנה כבשנה שעברה לא תותר הגעת רכבים פרטיים לחניונים, ותינתן עדיפות מוחלטת לנוסעי התחבורה הציבורית והאוטובוסים של החברות הפרטיות.

מספר האוטובוסים השנה יהיה גדול משמעותית ממספרם בשנה שעברה, מאחר והשנה יהיו תלמידי בתי הספר בחופשה. כמו כן, השנה לראשונה תוכננו החניונים בקפידה רבה יותר, על ידי מהנדסי תחבורה המתמחים בכך ולא על ידי המשטרה, כדי לאפשר הגעה ויציאה מהירים יותר.

הדרכים המובילות אל החניונים יוארו בתאורה חזקה יותר ומיוחדת. לצורך כך נשכרו שירותים מגופים פרטיים המתמחים בכך.

בנוסף, כל נוסעי התחבורה הציבורית יקבלו כבר בדרכם למירון הסבר והדרכה מנהג האוטובוס לגבי המיקום של האוטובוסים חזרה למחוז חפצם.

חידוש נוסף, בניגוד לשנים שעברו: יוקם חפ”ק מיוחד של משרד התחבורה, אשר ירכז את המבצע הגדול של שינוע מאות אלפי האנשים על ידי כל החברות אשר ישתתפו במערך ההסעות, והכוונת העולים למירון וממנה.

חפ”ק זה יאוייש וינוהל על ידי אנשי משרד התחבורה ולא רק על ידי נציגי חברות ההסעה הרבות. ריכוז פרוייקט ההסעה בפני גוף ממשלתי גדול אחד ודאי יביא אף הוא לשיפור גדול בהסדרי ההסעה.

ח”כ מוזס שב והדגיש בפני נצ”מ אילן מור כי על המשטרה לעשות הכל כדי לעודד את ציבור המתפללים להגיע למירון ללא חשש, ולא כפי שהיה בשנה שעברה.

מוזס הביע תקווה, כי ההיערכויות הרבות, הפקת הלקחים, התוכניות החדשות והתקציבים הרבים שיופנו לצורך זה יתנו בסופו של דבר את התוצאה המתבקשת כל כך – הגעה וחזרה בשלום ובמהירות למירון וממנה.

בסיום הפגישה סוכם על המשך התעדכנות קרוב יותר לל”ג בעומר, ומעקב משותף על ביצוע כל התוכניות המתוכננות.

בפגישה השתתף גם ארז עמר, קצין מבצעים זרוע מבצעית אגף התנועה אשר מפקד על ארועי מירון בשנים האחרונות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות