בית המשפט בפקיסטן: לשחרר את מתכנן הפיגוע בבית חב”ד במומבאי

בית המשפט בפקיסטן הורה לשחרר ממעצר את מתכנן ומפקד מתקפת הטרור במומבאי בהודו בשנת 2008: "אין סיבה להחזיק אותו במעצר עד תחילת משפטו" • תגובות זועמות בהודו ובמדינות נוספות בעולם
אבי כץ
כ"ג ניסן התשע"ה / 12.04.2015 14:40

בית המשפט בפקיסטן הורה לשחרר ממעצר את זאקי א-רחמן לחבי, בן 55, מתכנן ומפקד מתקפת הטרור במומבאי בהודו בשנת 2008, בה נרצחו 166 בני אדם, ובהם שישה יהודים הי”ד בבית חב”ד בעיר.

השופטים בבית המשפט באיסלמבד בירת פקיסטן, אמרו כי אין סיבה להחזיק במעצר את זאקי, החשוד כי יחד עם כמה מחבריו בארגון ‘לשקאר א-טייבה’ תיכננו ופיקדו על מתקפת הטרור.

במתקפת הטרור פרצו מחבלים מהארגון לבתי מלון, בית חב”ד במומבאי ומספר אתרי תיירות,  פתחו באש ולקחו בני ערובה.

המתקפה נמשכה ארבעה ימים, כאשר בסיומה נמצאו בבית חב”ד בעיר שש גופות, ובהם של שליחי חב”ד הרב גבריאל הולצברג ורעייתו רבקה הי”ד.

נגד לחבי עומד כתב אישום בגין תיכנון הרצח ההמוני, אולם השופטים קבעו כי אין סיבה להחזיק אותו במעצר עד תחילת משפטו. עורך דינו, ריזואן עבאסי, בירך כמובן על ההחלטה.

ההחלטה עוררה תגובות זועמות בהודו, כמו גם במדינות נוספות בעולם.

ראשי השלטון ההודי גינו בחריפות את ההחלטה וטענו כי הסיבה האמיתית לשחרורו נובעת מהעובדה ששרותי הביטחון הפקיסטנים שיתפו פעולה עם ארגון ‘לשקאר א-טייבה’ בביצוע מתקפת הטרור.

גם דובר מחלקת המדינה האמריקנית פירסם הודעה בה נאמר: “ראשי הממשל שוקלים את צעדיהם”. נשיא צרפת אמר: “מדובר בהחלטה מזעזעת”.

בעבר כבר הורה בית המשפט באיסלמבד על שחרורו ממעצר של א-רחמן לחבי, אולם שלטונות פקיסטן התקפלו בעקבות ביקורת בינלאומית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות