אלפים ליוו למנוחות את החתן יצחק סאמט ז”ל: נטמן בהר הזיתים

אלפים השתתפו בהלווייתו של החתן יצחק סאמט ז"ל בן ה-18, שנרמס ברגלי המלווים בהלוויית הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, במוצאי שבת בבני-ברק • הלוויה יצאה רגלית ממאה שערים אל הר הזיתים - שם נטמן • בראש הלוויה עמדו גאב"ד 'העדה' הגרי"ט וייס, האדמו"ר מתולדות אהרן, חברי בד"צ 'העדה', וגאב"ד 'זיכרון מאיר' • תיעוד מהלוויה והקבורה
אבי כץ
י"ט ניסן התשע"ה / 08.04.2015 16:04

 הקרבן השני בהלווית פוסק הדור זצ”ל • אלפים השתתפו במסע הלוויתו של החתן יצחק סאמט ז”ל, בן ה-18 שנרמס למוות בהלוויתו של פוסק הדור זצ”ל במוצאי שבת בבני ברק.

בראש מסע הלוויה עמדו האדמו”ר מתולדות אהרן, שהחתן נמנה על חסידיו, גאב”ד ‘העדה החרדית’ הגרי”ט וייס, חברי הבד”צ של ‘העדה החרדית’, האדמו”ר מדושינסקי, וגאב”ד ‘זכרון מאיר’, הגרח”מ וואזנר.

מסע הלוויה יצא מבית הלוויות שמגר – לשם הובאה מיטתו של המנוח ז”ל מבית החולים לעריכת הטהרה – והגיע אל רחבת בית המדרש הגדול של חסידות תולדות אהרן בשכונת מאה שערים בירושלים.

בחסידות תולדות אהרן נערכו מבעוד מועד להשליט סדר בעזרת עשרות סדרנים, לצד כוחות משטרה ומד”א שהתפרסו על ציר הלוויה, ואבטחו את מסע הלוויה, כאשר הכבישים הסמוכים נחסמו לתנועה.

כמו כן הצטיידו בחסידות באלפי בקבוקי מים, המחולקים בנקודות שונות למשתתפי הלוויה, בשל השרב הכבד.

מסע הלוויה נפתח בפרקי תהילים. ואחר כך נשאו דברים אחיו הגדול, אברהם סאמט, והאדמו”ר מתולדות אהרן, שאמר כי הנפטר “זכה לאחד את כולם”. קדיש אמר הגאון רבי חיים מאיר וואזנר, גאב”ד ‘זכרון מאיר’.

מיד אחר כך יצא מסע הלוויה רגלית ממאה שערים אל הר הזיתים בירושלים – שם ייטמן.

במקום חתונה – הלוויה

המנוח ז”ל נולד בירושלים לאביו הרה”ח רבי משה סאמט ולאמו מרת איידל – בתו של הרה”ח רבי מאיר וואלעס, מזקני חסידי תולדות אהרן.

בן דודו, הקדוש אברהם וואלס הי”ד, נדרס בערב תשעה באב בפיגוע הטרקטור בירושלים. דודו אהרון וואלס, איש החברא קדישא, נרמס גם הוא על ידי המונים במהלך הלווית ראש ישיבת ‘תורה אור’, הגאון רבי חיים פנחס שיינברג זצ”ל ונפצע קשה.

בילדותו למד והתחנך במוסדות חסידות תולדות אהרן. בסוף חודש שבט התארס עם בתו של הרב משה פריש, בנו של המקובל הגאון רבי דניאל פריש זצ”ל – ומועד חתונתו נקבע לקיץ.

סאמט, כמו האברך מרדכי גרבר ז”ל מאלעד, נפצע באורח אנוש לאחר שקרס על מדרגות היכל בית המדרש של ‘חכמי לובלין’, כתוצאה מהדוחק העצום והדחיפות ששררו במהלך הוצאת המיטה, לאחר ההספדים בבית המדרש ברחוב הרב דסלר – ונרמס תחת רגלי המלווים שנדחקו החוצה.

הוא טופל בזירה על ידי צוותי הצלה ובתום הטיפול, פונה במצב קשה מאוד, אל בית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נאבקו הרופאים על חייו בימים האחרונים, אולם למרבה הצער, הבוקר לא נותר להם אלא לקבוע את מותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות