ישראלי נרצח בברלין • “בעל הדרכון ביקר בבית חב”ד”

בברלין דווח על צעיר ישראלי בן 22 שנמצא ללא רוח חיים סמוך לכנסייה • סמוך לגופתו אותר דרכון ישראלי • רבה של ברלין: "הוא לא מוכר בקהילה, וכנראה מדובר בתייר"
חיים טוויל
י"ט ניסן התשע"ה / 08.04.2015 15:12

תעלומה בברלין: גופתו של צעיר ישראלי, בן 22, נמצאה ביום ראשון האחרון סמוך לכנסייה נטושה  באזור אלכסנדרפלאץ במרכז ברלין, כשעליה סימני אלימות קשים.

בין החפצים סביב הגופה נמצא דרכון ישראלי. דובר המשטרה המקומית אישר כי בזירה נמצאו מכנסי טרנינג ודרכון ישראלי.

חוקר המשטרה המקומית מסר: “איננו יכולים לדווח בצורה ודאית כי הדרכון שייך לאדם המת, כיוון שפניו נפגמו בצורה כל כך קשה שלא ניתן להשוותם לתמונה”.

ההנחה היא, אומר דובר המשטרה, שהאיש היה קורבן לפשע אלים. המשטרה ביקשה מעדי ראייה לפנות אליה.

הרב יהודה טייכטל, רבה של ברלין, אמר לאתר nrg: “ככל הנראה מדובר בישראלי שבערב חג הפסח היה בבית חב”ד וביקש שיסדרו לו מקום לחגוג בו את ליל הסדר”. לדברי הרב, לא ברור האם מדובר בישראלי המתגורר בברלין או בתייר.

“כנראה מדובר בתייר, משום שהוא לא מוכר בקהילה היהודית, ולא פגשנו אותו עד ערב החג”, אמר הרב. “הוא הגיע אלינו ביום שישי, ואמר שהוא לא יודע איפה לחגוג את החג והיכן ללון. אין לנו מלון בבית חב”ד, אבל יש הוסטל בבניין, אז הוא ביקש שנסדר לו מקום, ואמרנו לו שאחרי החג נראה איך נוכל לעזור לו להתקמם”.

הרב טייכטל סיפר, כי לבסוף הוזמן הצעיר לליל הסדר שבו השתתפו 200 בני אדם שנערך בבית חב”ד, וכן דאגו לו למקום לינה, אולם הוא לא הופיע לליל הסדר וכנראה באותו הזמן נרצח.

הוא הוסיף: “לא ברור אם הרצח אירע על רקע פלילי או לאומני. אנחנו מחכים לשמוע את תוצאות החקירה של המשטרה. יכול להיות מאוד שזה על רקע פלילי”.

עם זאת, הרב סייג ואמר: “לפעמים רוצחים מישהו ואז שמים דרכון של מישהו אחר על הגופה. לפי הדיווחים פני הנרצח הושחתו כך שאי אפשר לזהותו אותו”.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: מדובר במקרה מוכר שנמצא בבדיקה. מבדיקת nrg עולה כי בשגרירות הישראלית קיבלו את שמו של הישראלי שמופיע בדרכון, ופתחו בבירור עם משפחתו, אך טרם פרסמו מידע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות