סימני שלום: נכדי האדמו”ר מבעלזא נפגשו עם הרבי מבעלזא-מכנובקא

לאחר שנים של יריבות: מגעי שלום בין חצרות בעלזא ובעלזא-מכנובקא • נכדיו של האדמו"ר מבעלזא - הרבנים שלום רוקח ואברהם ספרין - הגיעו בשליחות סבם לביקור חג מיוחד אצל האדמו"ר מבעלזא-מכנובקא • בפגישה שוחחו על מנהגי בית בעלזא בימי הפסח והספירה, והאדמו"ר נפרד מהם תוך משאלה להתראות בקרוב בשמחות של המשפחה
יוני גרין
י"ט ניסן התשע"ה / 07.04.2015 23:37

הערב (שלישי) הגיעו נכדיו של האדמו”ר מבעלזא – הרב שלום רוקח והרב אברהם ספרין – בשליחות סבם האדמו”ר, לביקור חג מיוחד בביתו של האדמו”ר מבעלזא-מכנובקא, ברחוב רש”י בבני ברק.

האדמו”ר מבעלזא-מכנובקא קיבל את האורחים – בנו הבכור וחתנו של הרה”צ רבי אהרון מרדכי רוקח  –  שהגיעו בליווי משלחת מכובדת, בכבוד רב.

במהלך הביקור הציג בפניהם האדמו”ר חפצי ירושה מאדמו”רי בית בעלזא, ושוחח עמם על מנהגי בית בעלזא בימי חג הפסח  וימי הספירה. כמו כן שוחחו אודות החתונה שתתקיים בבית בעלזא אחרי חג השבועות ועל קביעת תאריך החתונה.

במהלך השיחה, שנמשכה שעה ארוכה, נכחו גם בניו של האדמו”ר מבעלזא-מכנובקא.

האדמו”ר מבעלזא-מכנובקא התלווה אל האורחים בדרכם החוצה עם סיום הביקור, והביע את משאלתו להתראות שוב בקרוב בשמחות של המשפחה.

מדובר בצעד נוסף של מהלכי שלום בין שתי החצרות היריבות. כאשר הביקור בא בהמשך למשלוח מנות ששיגר האדמו”ר מבעלזא-מכנובקא לאדמו”ר מבעלזא בחג הפורים.

מעמד פתיחת הזמן בבעלזא46

בין שתי החצרות שורר נתק ממושך, בין היתר על רקע השימוש בשם בעלזא על-ידי החצר שמרכזה בבני ברק.

בשנים האחרונות נעשו מספר ניסיונות להשכין שלום בין הצדדים, אך אלה לא צלחו עד כה.

בעבר השתתף רבי אהרון מרדכי רוקח, בנו של האדמו”ר מבעלזא, בחתונה שחגג האדמו”ר מבעלזא-מחנובקא במשפחתו והתקבל בכבוד רב. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות