אלפים ליוו האברך מרדכי גרבר ז”ל שנמחץ למוות: “קורבן עולה תמימה”

פחות מיממה לאחר הלווייתו של פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, שיצאה מבית המדרש של 'חכמי לובלין', התקיימה באותו מקום הלוויתו קורעת הלב של תלמידו מרדכי גרבר ז"ל - שנמחץ למוות
יחיאל גלאי
ט"ז ניסן התשע"ה / 05.04.2015 17:56

הטרגדיה בהלווית פוסק הדור זצ”ל • בדיוק במקום בו קיפח אמש (מוצאי שבת) האברך מרדכי גרבר ז”ל בן ה-27 את חייו, כתוצאה מהדוחק והצפיפות בהלווית הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ”ל, התקיימה גם הלוויתו.

מסע ההלוויה קורע-הלב יצא מביתו ברחוב המאירי באלעד אל בית הכנסת ‘קהל חסידים’, בו התפלל ובו שימש כגבאי.

לאחר דברי התעוררות שנשא רב בית הכנסת, המשפיע הגאון רבי זושא הורביץ, יצא מסע הלוויה אל בית הכנסת של ‘חכמי לובלין בבני ברק.

את מעמד הלוויה בבני ברק פתח הרב הורביץ באמירת פרקי תהילים, ולאחר מכן פתח הגאון רבי חיים וואזנר, ה’ממשיך’ שהוכתר אמש, בדברי התעוררות. הוא סיפר בשבחו של האברך ז”ל ובשבח משפחתו. בהמשך נשא דברים על צער המשפחה ועל כך שהוא נפטר תוך כדי מצוות ליווי מיטתו של תלמיד חכם. “הקב”ה לקח אליו קורבן עולה תמימה, בחור צדיק וירא שמיים”.

הוא הוסיף: “אסור להרהר אחר מידותיו של הקב”ה. כל אחד מהחברים והידידים, מבני הקהילה ומכל עם ישראל צריך לחוש שמרדכי נלקח כדי לכפר עליו”.

הלוויה בבני ברק • אבי לרר-‘חדשות 24’

בהמשך יצא הגר”ח וואזנר בחריפות נגד “הכלים המשחיתים והמכשירים הטמאים, אשר מקלקלים את הנפש”. בסיום דבריו קרא להתפלל לרפואת הפצועים. 

אחריו נשא דברים בקול נשנק, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, מתלמידיו המובהקים של פוסק הדור זצ”ל, שקרא בבכי: “מה זאת עשה לנו האלוקים”.

הגרש”א הזכיר כי גרבר היה יתום מאב ואם, ובנה את כל חייו לבדו. “אחרי שנים שלא זכה לבן, כעת בנו יחידו נמצא באותו מצב כאביו – יתום מאב, כבר בילדותו”.

משם יצא מסע הלוויה אל בית העלמין סגולה, שם יייטמן.

אמש, כאשר הוצאה המיטה של הגר”ש וואזנר זצ”ל מהיכל בית המדרש, התמוטטו עשרות אנשים על המדרגות, ונרמסו ברגלי המלווים שזרמו החוצה מבית המדרש.

גרבר ז”ל נפצע באורח אנוש, ופונה לבית החולים איכלוב, שם למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו.  שלושה פצועים אחרים מאושפזים במצב אנוש וקשה בבתי חולים. 

גרבר, שהיה יתום מאב ואם, הותיר אחריו אישה וילד בן שלוש וחצי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות